Kan het dat mijn moeder, die allergisch is voor katten, automatisch ook allergisch is voor fretten?
Hoi iedereen,
Mijn moeder is allergisch voor katten. Mede hierdoor hebben we nog nooit een kat gehad en mijdt mijn moeder huizen van vrienden die katten hebben. Haar allergie is heftig en kan haar dagen ziek maken.
Sinds kort ben ik erg geïneresseert in fretten. Ze zijn slimmer, groter, speelser, intelligenter en -bovendien- leven ze langer dan bijvoorbeeld een hamster.
Maar kan het zo zijn dat mijn moeder allergisch is voor fretten? Ze heeft er nog nooit een vastgehouden dus een diagnose hebben we niet. Wel weet ik dat ze van onze ratten nooit last had omdat die klein waren. Is het dan een mogelijkheid dat mijn moeders kattenallergie ook problemen oplevert bij andere, grotere huisdieren?
Ze heeft met honden geen probleem, wat in principe een geruststelling is. Maar ik wil het gewoon even zeker weten. Is een allergie heel specifiek? Als je allergisch bent voor katten, ben je het dan ook echt alleen voor katten? Of kan zo'n allergie ook opspelen bij andere dieren?
Alsjeblieft serieus antwoord... Bedankt voor de moeite...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.