Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik voor mijn vreselijk magere kitten doen?

Gister vond ik een uitgemergeld kitten-mannetje in het hooi.
Ik heb bij de dierenarts Viyo Recuperation (10 ml per dag) gekregen. En Royal Canin Recovery (blikjes van 100g) En Royal Canin Baby 34.
Hij is ongeveer 3 maanden oud schat ik.
Ik geef hem nu de recuperation en recovery.
Ga morgen over op Baby 34 en recuperation.
Kan ik nog wat voor hem doen?
En hoe kan ik zien hoe oud hij is?
Hij is zo mager, dat ik denk dat hij ouder is dan hij eruit ziet.
Hij heeft bv behoorlijk lange pootjes.
Hij weegt 1.070 gram.
Heeft al een wormenpilletje binnen gekregen.
Elk eten wat ik hem voorzet, vreet hij op als een wolf (je).
Ik geef hem kleine beetjes, elk uur.
Verder lijkt hij wel gezond. Spint als je hem aait, verstopt zich als hij schrikt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je doet het prima zo. Het heeft tijd nodig om zo'n beestje weer op gewicht te krijgen. Het is niet goed als dit in korte tijd gebeurt, het lichaampje moet wennen aan meer volume. Gewrichten zijn meer gewicht niet gewend, dus rustig aan is heel belangrijk.
Doordat de kitten weinig vet om de botten heeft, zal hij het sneller koud hebben. Nu we de koudere periode in gaan, zou je een mandje bij de verwarming kunnen neerzetten, zodat hij warm kan gaan liggen.
Verder gewoon doorgaan zoals je bezig bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je bent goed bezig denk ik. Zelf heb ik het zelfde gehad met een puppy, maar deze eet hele andere dingen dan een kat denk ik. Wat ik heb gedaan is veel met de pup gespeeld en veel gevoerd, maar in vele kleine porties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de hulp van de DA te hebben in geroepen heb je de juiste start gemaakt maar het beestje moet het helaas zelf verder doen.
Je kunt hem extra lekkers geven die een beetje vet bevatten bv plakje worst (geen varkensvlees/ Beetje koffiemelk (poedermelk)/ stukje zalm.
Houd wel goed zijn ontlasting in de gaten.
Geef zijn eten niet in een bakje zodat hij het weg kan slobberen maar bv van een lepeltje (dus voeren) Als ze nl langzaam eten zal de voeding beter worden opgenomen.

De DA kan een redelijk inschatting maken wat betreft de leeftijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gaf mijn katje dat ie nog klein was en ook niet zo,n goede start had altijd kleine beetjes brinta,dat vond hij erg lekker en hij is nu al 13jaar oud.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing