Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je bij de dierenarts je hond laat inslapen, mag je die dan vasthouden?

Of móet de hond dan op een operatietafel liggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het makkelijkst is het als de hond op de onderzoektafel ligt. Dat is die tafel, waar je je hond ook op zet voor onderzoek bijvoorbeeld.
Maar als je met de dierenarts overlegt, dat je het anders wil, dan zal dat vast wel kunnen.
En natuurlijk mag je je hond vasthouden! Juist in die momenten is het zo belangrijk, voor jou èn je hond, om innig contact te hebben!
Als je dit binnenkort te wachten staat: heel heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je mag precies doen wat je zelf wilt. Een goede dierenarts vraagt ook wat je wilt. Mijn dierenarts kwam thuis en ik heb mijn hond vastgehouden. Later stond de dierenarts mijn man te troosten omdat hij zo verdrietig was.
Bespreek het gewoon met hem wat je graag wilt.
Ivana
12 jaar geleden
De meeste dierenartsen zullen het het dier en de eigenaar zo gemakkelijk mogelijk willen maken, als de eigenaar het dier vast wil houden, zal daar in de meeste gevallen geen bezwaar tegen zijn, dus gewoon vragen aan je dierenarts, bij de onze mocht het wel. Maar er kunnen natuurlijk altijd redenen zijn voor de dierenarts het niet te kunnen toestaan in bepaalde gevallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag :) ken een aantal mensen die hun huisdier gewoon vast mochten houden tijdens het in laten slapen. heb nog nergens gehoord dat dat niet mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze hond lag op de onderzoekstafel.
Een laatste controle en overleg met ons, wat te gaan doen.
We moesten zelf de beslissing nemen.
Er werd alle tijd voor genomen.
Voor je hond en voor je zelf is het fijner hem vast te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wens je veel sterkte.

ja natuurlijk mag je je hond vasthouden, zolang als je wilt.
lang geleden heb ik mijn hond naar de dierenarts moeten brengen voor de laatste keer en toen geteld dat hij nog 17 keer adem haalde na de laatste spuit, bizar dat ik dat nog weet.

alle antwoorden en adviezen zijn wel compleet, denk ik, het enige wat ik toch wil toevoegen is dat bij mijn dierenarts de mogelijkheid bestaat om in een andere kamer ( de operatie- kamer ) apart afscheid te nemen met eerst de inslaapinjectie en daarna de laatste injectie, en dat je daar dus zo lang kunt blijven zitten/afscheid nemen als je wilt.
als je naar buiten gaat met rode ogen en een zakdoek in de ene hand en de riem en halsband in je andere hand, dat is naar, maar hoort er bij.
de tijd krijgen en apart kunnen zitten vind ik bijzonder attent èn belangrijk, nogmaals sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing