Als je bij de dierenarts je hond laat inslapen, mag je die dan vasthouden?
Of móet de hond dan op een operatietafel liggen?
1.8K
1.8K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even een tip.....dat zal de dierenarts je vast wel vertellen, maar als jij je hondje op schoot zou hebben, dan moet je even een handdoek onder het achterwerk leggen, want een dier kan alle urine en ontlasting laten lopen op het moment dat zijn hart stopt.
Sterkte
Sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie tip.. dank je..
Kimath
12 jaar geleden
Bij ons kwam de dierenarts thuis, omdat onze hond zeer bang was voor de dierenartspraktijk.
Hond kon inslapen op zijn eigen kussen in de hal, met ons er bij. Was erg prettig, ondanks de uiteraard vervelende situatie.
Hond kon inslapen op zijn eigen kussen in de hal, met ons er bij. Was erg prettig, ondanks de uiteraard vervelende situatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag. Mijn hondje (16 geworden!) Was op mijn schoot mee naar huis gegaan.. Daar is ze ook dood gegaan. Op ons tempo. Dierenarts was eigenlijk al gesloten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Anna,inmiddels weet je door alle antwoorden en reacties al dat het helemaal mag gaan zoals voor jullie het minst erg is daarom rest mij alleen nog om jullie héél veel sterkte toe te wensen!
Hartelijke groetjes van vlindertje
Hartelijke groetjes van vlindertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ouders zijn dierenarts en die zullen altijd met de klant overleggen wat zij het fijnste vinden. En ik denk dat elke dierenarts dat wel doet. Sterkte met je hond!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in overleg met de arts heb ik ook mijn hond op schoot laten slapen en afscheid te nemen toen hij sliep daarna vroeg de dieren arts of ik weg wilde gaan en heeft hij zijn laatste prik gehad ,daar ben ik dus niet meer bij geweest gewoon om dat ik het niet aan kon om mijn trouwe vriend te zien sterven maar voor mij was het een mooi afscheid
Toegevoegd na 1 minuut:
wens jullie veel sterkte ,want ik weet je hebt er hart zeer van
wens jullie veel sterkte ,want ik weet je hebt er hart zeer van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heb ik 3 keer meegemaakt,een gruwelijke aangelegenheid althans omdat de emotionele band tussen hond en zijn baas moet worden verbroken omdat de hond geen eeuwig leven heeft.
De eerste keer zijn we in de praktijk geweest maar dat vond ik geen pretje omdat dit gewoon in een hoekje gebeurd dus totaal geen privacy,wel was de hond heel snel overleden. Waarna wij met onze overleden hond (een collie) in de auto naar huis moesten om deze in onze tuin te begraven. Hierna hadden wij 12 jaar later een andere collie die inmiddels zo verzwakt was dat hij meteen insliep,dat keer is de arts thuis gekomen wat prettig is omdat je niet met een dood dier hoeft te gaan rijden. De laatste keer nu 2 jaar geleden was ook thuis toch ook minder geslaagd omdat de hond toch kennelijk een sterk hart had omdat er 3 injecties nodig waren eer hij de geest gaf. Wij mochten de hond vasthouden alleen bij de eerste hadden we een muilkorf nodig omdat deze erg agressief was en hapte naar alles en iedereen om hem heen. Althans een goede dierenarts maakt hier tijd voor en zal dit bij je thuis komen doen rekening houden met jou wensen omdat dit natuurlijk een zeer emotionele aangelegenheid is.
De eerste keer zijn we in de praktijk geweest maar dat vond ik geen pretje omdat dit gewoon in een hoekje gebeurd dus totaal geen privacy,wel was de hond heel snel overleden. Waarna wij met onze overleden hond (een collie) in de auto naar huis moesten om deze in onze tuin te begraven. Hierna hadden wij 12 jaar later een andere collie die inmiddels zo verzwakt was dat hij meteen insliep,dat keer is de arts thuis gekomen wat prettig is omdat je niet met een dood dier hoeft te gaan rijden. De laatste keer nu 2 jaar geleden was ook thuis toch ook minder geslaagd omdat de hond toch kennelijk een sterk hart had omdat er 3 injecties nodig waren eer hij de geest gaf. Wij mochten de hond vasthouden alleen bij de eerste hadden we een muilkorf nodig omdat deze erg agressief was en hapte naar alles en iedereen om hem heen. Althans een goede dierenarts maakt hier tijd voor en zal dit bij je thuis komen doen rekening houden met jou wensen omdat dit natuurlijk een zeer emotionele aangelegenheid is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.