Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom groeit mijn kitten niet?

Mijn kitten is inmiddels ruim 4 maanden oud. Toen ze 8 weken oud was woog ze 500 gram, nu, ruim 2 maanden later, weegt ze 600 gram. Ze heeft vlooien gehad, die zijn nu al een poosje weg, en ze is ontwormd. En nog is ze zo klein, ik weet niet wat ik er tegen moet doen. Ze is ook nog eens een Maine Coon (half korthaar, half langhaar), dus een vrij grote kat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

jouw kitten heeft duidelijk een groeiachterstand.
bij de geboorte wegen ze rond de 100 gram, en vervolgens hoort daar wekelijks 100 gram bij te komen.
een kitten van 4 mnd zou dan ook rond de 1900 gram moeten wegen.
je geeft verder geen info over hoe ze het verder doet, maar ik vind dit sowieso zorgelijk.
mijn advies is naar de dierenarts te gaan met de kleine, wij kunnen hier verder geen zinnig woord over zeggen.
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je had toen ze 8 weken oud was al aan de alarmbel moeten trekken. 500 gram is namelijk veel te weinig voor een kitten van 8 weken. Zoek er zo snel mogelijk een DA mee op om het probleem te bespreken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heeft ze toch een achterstand door die vlooien. Als ze genoeg eet, en speelt zou ik me niet druk maken. Hou er rekening mee dat katten veel slapen, zeker jonge, maar wakker is toch wel echt wakker. Is ze dat niet dan toch nog eens naar de dierenarts
12 jaar geleden
Zoals al eerder gezegd naar de dierenarts. Bij zo'n groeiachterstand kun je o.a. denken aan FIP, een besmettelijke buikvliesontsteking die het kitten van zijn moeder kan hebben doorgekregen. Je ziet dan een kitten wat heel slecht groeit en uiteindelijk langzaam wegkwijnt en zal sterven. Helaas komt deze ziekte nogal eens bij raskatten voor die vooral bij fokkers vandaan komen doe veel katten hebben, maar helaas kan het ook gewoon bij verstandige fokkers voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing