Hoe kan ik mijn hond van 8 jaar afleren aan de riem te bijten ?
Als ik mijn schoenen aan doe . gaat mijn hond al helemaal te keer , als ik de riem dan om doe , bijt hij in de riem en blaft dan heel hard , ik heb vele dingen geprobeerd maar
het lukt maar niet om het af te leren
Wat is zijn houding erbij? Daagt hij je uit (trekken aan de riem, voorpoten laag, kont hoog, staart kwispelend misschien zelfs hoog over de rug heen)?
Zo ja, dan is het lopen wel een heel erg spannende, geweldig leuke gebeurtenis voor je hond, doet hij het buiten ook nog?
Als dit zo is, dan denk ik niet dat het een kwestie van afleren is!! Dit lijkt mij eerder dat je hond enorm veel energie heeft die hij niet kwijt kan en daardoor hyper wordt als hij mag lopen. Dat heeft niets met opvoeden te maken, of jullie relatie, maar eerder dat er "de knop" om gaat als hij eenmaal mag lopen.
Dan is de vraag: hoe groot is je hond, wat voor ras en hoeveel loop je met hem? Misschien gaat het niet om lichamelijke beweging, maar mentale beweging kan een hond ook vermoeid maken, denk aan zoekspelletjes. Mocht je bovenstaande niet herkennen, dan is het wel een probleem in jullie relatie. Dan kan het zijn dat hij de rol van leider probeert over te nemen. Een relatie tussen baas en hond is redelijk goed te herstellen. Maar voordat ik daarop inga, zou ik meer moeten weten :)
Persoonlijk ben ik meer een voorstander van wederzijds rescpect en liefde, dan waar angst een belangrijke drijfveer is (millan). Bronnen:
- Honden trainen, opvoeden, liefhebben, trimmen enz
Pfff.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.