iemand ervaring met een volwassen rotweiler en kind van 3 jaar?
Ik vraag mij af of een rotweiler van 2 en een kind van bijna 3 samen kunnen?heeft iemand hier ervaring mee?
1.7K
1.7K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel samen, maar nooit samen alleen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Engeland hebben Rottweilers dezelfde slechte naam als pitbulls hier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou best goed kunnen gaan tussen jullie kind en deze hond. Maar besef goed dat er ook kindjes komen spelen, nu en/of in de toekomst. En dan kunnen er heel nare dingen gebeuren als de hond niet goed zijn plaats weet. Deze "vreemde" kindjes horen niet bij de roedel en is het oppassen geblazen!
Dit heb ik ervaren toen mijn zoon toen hij plm. 6 was is overkomen met een rotweiler toen hij bij een vriendje ging spelen. Dit terwijl mijn zoontje bekend was met een hond thuis.
Dit heb ik ervaren toen mijn zoon toen hij plm. 6 was is overkomen met een rotweiler toen hij bij een vriendje ging spelen. Dit terwijl mijn zoontje bekend was met een hond thuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
P.s. En mijn kind geleerd was respectvol om te gaan met dieren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook nog, de meeste honden die in het asiel zitten, zijn daar niet voor niets. Niet dat die beesten daar iets aan kunnen doen hoor, maar meestal hebben baasjes het niet helemaal goed gedaan.
Als jij thuis moet beginnen een hond te heropvoeden, lijkt me toch wel moeilijk met zo'n jong kindje erbij.
Als jij thuis moet beginnen een hond te heropvoeden, lijkt me toch wel moeilijk met zo'n jong kindje erbij.
Ivana
12 jaar geleden
De afdeling diergeneeskunde van de rijksuniversiteit Utrecht heeft een betrouwbare test ontwikkeld om de zien of een hond betrouwbaar is bij kleine kinderen. Uiteraard moet je je daarna wel houden aan alle voorschriften omtrent het samengaan van kind en hond. Deze test wordt ook gebruikt om te zien of honden meegenomen kunnen worden in een klas met kinderen om kinderen te leren hoe ze een hond wel/niet moeten benaderen (het vroegere Oscar en Rufusproject).
Je kunt daar informatie inwinnen om de asielhond te laten testen. Misschien weten ze adressen waar deze test elders in het land ook wordt gedaan.
Deze test is 100% betrouwbaar.
Je kunt daar informatie inwinnen om de asielhond te laten testen. Misschien weten ze adressen waar deze test elders in het land ook wordt gedaan.
Deze test is 100% betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe kan een test met dieren 100% betrouwbaar zijn? als je zou zeggen 99% zou ik zeggen: mooi, beter kan niet! maar 100%, dan heb ik mijn twijfels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat vind ik ook maf jodokus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hond en kind samen is altijd een risico. Ook al zijn ze grote maatjes er kan altijd wat gebeuren (schrikgedrag, angst). Wij hebben een tatra. We houden ze altijd apart behalve als we er bij zijn.
Ivana
12 jaar geleden
Ik heb indertijd de cursus Oscar en Rufus gevolgd. Als er ook maar voor 1% werd getwijfeld aan de betrouwbaarheid van de hond na afleggen van de test, werd hij niet toegelaten bij het project. Immers, je moet dan in klassen verschijnen met 25-30 kinderen, die gillen, springen en de hond willen aanraken.
De ingezette honden moeten dan hoogst stabiel en betrouwbaar zijn. De test is daar speciaal voor ontwikkeld. Als je me niet geloofd neem dan contact op met Nienke Endenburg - Diergeneeskundige Universiteit Utrecht.
De ingezette honden moeten dan hoogst stabiel en betrouwbaar zijn. De test is daar speciaal voor ontwikkeld. Als je me niet geloofd neem dan contact op met Nienke Endenburg - Diergeneeskundige Universiteit Utrecht.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.