Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

iemand ervaring met een volwassen rotweiler en kind van 3 jaar?

Ik vraag mij af of een rotweiler van 2 en een kind van bijna 3 samen kunnen?heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Dat is geen enkel probleem. Er zijn alleen wel een aantal "maren" aan verbonden!

- alleen als de leider/eigenaar de hond goed onder controle heeft; liefst ook veel ervaring heeft met honden
- het kind niet alleen gelaten wordt met de hond. Dat heeft niks met het ras te maken, maar dat vind ik, omdat een dier altijd kan uithalen als een kind hem pijn doet bijvoorbeeld. Altijd het zekere voor het onzekere nemen in dit soort situaties.
- Als het kind meteen leert, dat de spullen van de hond niet speelgoed is voor hem/haar en ook leert de hond geen pijn te doen.
- Als de hond leert, dat het speelgoed van het kind niet van hem/haar is.
- Als de eigenaar de hond leert, dat hij de laagste in de roedel is en het kind altijd boven hem staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanessa Hussmann heeft hier ervaring mee. Kijk op bijgevoegde link en kijk bijvoorbeeld in 2011 en dan zie je dit:
March 7 Rottweiler Vanessa Husmann 3 years Killed by family's two dogs[218]
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou in principe maar zo kunnen, maar! ! Dan moet de leider wel écht leider zijn. En laat het kind (= klein) nooit alleen, zou ik zeggen.

Maar ik heb wel een een heel grote maar.
Blijkbaar kan jij een 2-jarige rottweiler krijgen. (en vraag je je af of dat kan bij je 3-jarig kindje)
Waarom wordt die rottweiler weg gedaan?
Meestal is dat geen "goed nieuws" en krijg je dus een moeilijke hond.
Een rottweiler is dan wel erg primitief en sterk.
Dat zou ik persoonlijk NOOIT bij mijn kinderen brengen hoor.

hala maar een lief klein hondje uit het asiel zou ik dan zeggen. Veel leuker voor je kindje.

Succes en wijsheid!

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb zelf een rottweiler van 3 geadopteerd, inmiddels 8 (!!!) jaar geleden. Een geweldige hond! Supertrouw en lief.
Maar in het begin erg moeilijk hoor.
Maar ik heb ook geen kinderen. Anders had ik haar niet genomen. Veel te gevaarlijk. Die honden zijn zo "lomp".

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing