Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de beste manier om zeer hardnekkige vlooien bij je katten wwg te halen?

Één behandeling met frontlineCombo lijkt niét genoeg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Blijkbaar is het een plaag. Ook ik heb op dit moment een vlooienplaag.
Ik heb vlooienshampoo waarmee ik het dier elke keer was zodra ik een vlo tegenkom (let erop dat de shampoo geschikt is). Daarnaast heb ik een spray gekocht bij de dierenarts 'indoor-x' waarmee ik alle stoffen onderdelen heb behandeld, nadat ik had stofgezogen. De harde vloeren dweilen, bij voorkeur met een chemisch stofje om alle eitjes te doden. Zelf heb ik een beetje chloor toegevoegd (let op, dit kan niet elke vloer hebben).
Elke dag stofzuigen is hierbij heeeeel belangrijk.
Alles wat gewassen kan worden, denk aan kleedjes, speeltjes, etc in de was op 90 graden.
Verder druppels in de nek, en het schijnt dat Frontline minder goed werkt. De dierenarts raad mij advantage of stronghold aan. Deze schijnen goed te werken.
Ik ben er inmiddels bijna vanaf. Heel veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als het erg heftig is, naast de behandeling met frontline combo: kammen kammen kammen. je kunt met kammen al een hoop vlooien weghalen.

Toegevoegd na 18 minuten:
In plaats van frontline kun je beter een.ander middel gebruiken tegen.vlooien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welk middel dan?
Ik heb het zelfde probleem, ik word er helemaal ziek van! Bij het dierenziekenhuis heb ik een vlooienspray gehaald voor de vlooien in huis en nekdruppels voor de kat, daarnaast moet je na het sprayen je huis goed schoonmaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat bij ons goed werkte, en als je kat het toelaat:
je kat goed wassen met een antivlooien shampoo (wel voor dieren uiteraard). de vlooien springen zowat van de kat af en je kat is ook gelijk alle ontlasting kwijt die de vlooien achterlaten in de vacht. het is even rottig voor de kat, maar daarna voelt hij zich wel een stuk beter. maak de omgeving goed schoon waar de de kat wast

na het wassen moet je 2-3 dagen wachten met het geven van een pipet in de nek. omdat normaal de huidvet de opname van het pipet vertraagt. nu de huidvet weg is gaat de opname van de pipet door de huid veel sneller, en als je kat gevoelig is voor een bepaalde stof kan dit verkeerd uitpakken voor je kat.

en zorg dat je huis goed schoon is. vooral de plekken waar je kat veel komt. :)

Toegevoegd na 1 minuut:
excusses voor de slechte spelling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Katten schijnen in veel regio's van NL resistent te zijn geworden tegen frontline. De vlo is agressiever geworden terwijl het middel hetzelfde is gebleven. De parasieten hebben zich aangepast om dit middel te overleven. Ik raad je aan sowieso een vlooienband te kopen en die uiteraard bij je katten om te doen maar ook van middel te veranderen. Exil schijnt het goed te doen. Verder een omgevingsspray gebruiken, naden van banken, stoelen, plinten goed stofzuigen, hoekjes van kamers ook meenemen. En helaas...dat minstens 3 x per dag. Ga je weg? Spuit dan eerst op plekken waar vlooien graag vertoeven in je huis. Bekijk ook goed het gewicht van je katten, als het stevigerds zijn, geef dan twee pipetten. Sterkte, want ow wat zijn ze vervelend die vllooien!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
elise, we raden een vlooienband ten sterkste af tegenwoordig! de kat kan zich erdoor verhangen, zijn kaak, poot en zelfs schouder mee bezeren, een vlooienbandje is om in stukjes te knippen en her en der in huis neer te leggen, ook een stukje in de stofzuiger is een prima idee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarnaast nooit 2 pipetten. Dat is wel het slechtst dat je kunt doen. Het middel in de pipetten is zo.geconcentreerd dat 2 je kat kunnen doden.
Rieneke1
12 jaar geleden
exil doet het idd goed, als je je kat beu bent.
bij ook maar ietwat verkeerd gebruik ben je je kat kwijt!
ga naar de dierenarts, voor veilig spul.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zware katten hebben vaak twee pipetten nodig. Dat van een vlooienband ik ook wel weer waar ja.
Rieneke1
12 jaar geleden
pipetten worden bij de dierenarts verkocht voor verschillende gewichten, wel zo veilig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op zich een interessante vraag...waarin verschilt de inhoud van een vlooienmiddelen gekocht bij de dierenarts vs gekocht via de speciaalzaak :-)
Rieneke1
12 jaar geleden
de nieuwst ontwikkelde middelen komen bij de dierenarts terecht.
de middelen worden steeds veiliger, dus voor een veilig modern middel moet je naar de dierenarts.
middelen die wat ouder zijn, en vaak minder werkzaam of onveiliger, komen in de winkel terecht.
frontline is het middel dat we jarenlang gebruikten en de vlooien zijn nu resistent geworden, het werkt dus niet meer.

tegenwoordig gebruiken we "advantage" van de dierenarts en bij de dierenwinkel te koop: een druppeltje in de nek en klaar!

koop bij de action/kruidvat een goedkoop anti-vlooien halsbandje dat je in stukjes knipt en overal in huis neerlegt op de grond en ook een stukje in de stofzuiger, heel belangrijk ! niet vergeten...

doe niet een halsbandje bij je kat om, is zeer gevaarlijk! ze kunnen zich verhangen of bezeren aan de kaak of aan de poot/schouder, niet doen, als je iets wilt, laat de kat dan chippen en nogmaals een druppeltje advantage is genoeg!

succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ooit bij hardnekkige vlooien pillen gekocht bij de dierenarts. Dit werkte binnen een dag.

Tegenwoordig kun je ook je kat laten inenten tegen vlooien. Deze enting is voor 6 maanden. Misschien dat dit een uitkomst bied?
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Frontline heeft zijn tijd wel gehad. Wij gebruiken tegenwoordig Ecostyle. Een natuurlijk middel, wat zowel honden als katten gebruikt kan worden. Er zijn pipetjes en een spuitfles. De spuitfles kan je ook tussentijds gebruiken. En ja inderdaad je huis auto etc etc schoonhouden van eitjes en oppassen voor besmetting bij een ander. Het is zeldzaam erg dit jaar. Ecostyle werkt ook tegen teken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding