Ik heb een kater van 4 jaar oud. Omdat ik lage dagen van huis ben, wil ik er een kitten bij zetten, kan dit?
Ik woon alleen, maar ben lange dagen van huis.
Nu wilde ik voor Kwibus een speelkameraadje aanschaffen.
Kan ik dit zomaar doen?
Mijn Rode kater Kwibus is nu zo'n 4 jaar oud.
Gecastreerd, ingeent, niet ontvlooid, want het is een echte binnenkat.
Hij gaat snachts en als ik van huis ga in de bijkeuken, boven komt hij zelden, maar niet op mijn slaapkamer.
Hij is bang van vreemden, maar alleen met mij is hij redelijk sociaal. sinds ik een verdamper van feliway heb opgehangen, is hij wel wat socialer.
Kan ik er gewoon een kitten bij zetten (M/V)?
Of moet ik ze de eerste tijd apart zetten en alleen onder begeleiding samen zetten?
Ik hoor namelijk tegenstrijdige verhalen.
Ik heb wel de ruimte om ze (tijdelijk) apart te zetten.
Ik wacht de antwoorden af, mocht je hier nog een vraag over hebben, ik hoor het wel.
Groeten, Rob
Toegevoegd na 1 uur:
Kwibus heb ik met +/- 3 maanden "gered", dat wil zeggen, bij familie op de boerderij gevangen, anders zouden ze zijn nekje omdraaien. De 4 die er nu rondlopen laten helpen zou te duur zijn...
Hij was erg schuw en totaal niet speels, maar omdat ik toen zonder werk zat, en er elke dag was, heb ik hem hier redelijk vanaf kunnen helpen.
Nu is hij heel erg gehecht aan me, en kan geen moment zonder in dezelfde kamer te zijn, zelf als ik naar de wc moet, gaat hij aan de deur staan miauwen.
Toegevoegd na 1 week:
Nog een toevoeging:
Ik ga smorgens weg en ben savonds weer terug.
Ik heb voldoende tijd om door te brengen met Kwibus en kitten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.