Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je een bearded collie kortwiekt, hoelang duurt het dan voor al dat haar weer is aan gegroeid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kort knippen bedoel je zeker, vogels worden gekortwiekt ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Helemaal zal zon 2 maanden duren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nagaat dat deze honden twee maal per jaar in de rui zijn, zal een volledige nieuwe beharing ook 5-6 maanden duren.
Als je hem wilt knippen/scheren helpt dat niet tegen de hitte. De lange beharing is zowel in koude als bij hoge temperaturen isolerend. Wil je het doen voor het vuil dat hij mee naar binnen brengt, dan had je je iets beter moeten voorbereiden en de consequenties moeten inschatten voordat je dit ras koos.
In geval van vuil, laat hem eerst drogen in de hal. Hij is redelijk zelfreinigend als hij is opgedroogd.
(Lees meer...)
Ivana
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Zo zie je maar weer, dat een gedegen voorbereiding bij het kopen van een bepaald ras niet zonder reden is. Ik vind ze prachtig om te zien, maar het is absoluut niet mijn hond. Ook het karakter is niet wat ik graag in een hond zie. Geef mij maar een korthaar jachthond, een trouwe rustige harmonie-zoeker. Zo krijgt ieder het zijne, als men zich goed inleest en goed de voors en tegens afweegt. Je kan een bearded collie natuurlijk leren om door een rietje te drinken, scheelt een stuk in het slobberen. ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet mijn hond. Ik wilde alleen weten hoe lang het duurt...
Ivana
12 jaar geleden
Patcat. geef niet hoor, maar ik ben altijd van de complete informatie. Ook al is de hond niet van jou, je weet in ieder geval weer wat meer dan voordat je de vraag stelde.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding