Is mijn kitten te licht?
Hallo, ik heb vandaag een kitten gehaald. Volgens die man was die 10 weken oud. Maar ik twijfel nu toch wel heel erg. heb hem/haar gewogen en kwam uit op 390 gram. Dat is toch veels te licht voor z'n beesie. Ook kan ik zijn ruggengraat en heupjes voelen. Zijn oogjes waren ook behoorlijk vies en pusserig. Heb hem genomen omdat hij zo klein was vergeleken met de rest. Er waren er nog ongeveer 12 andere kitten die wel in orde lekker. ook waren al weer nieuwe geboren. Zit er aan te denken om er maandag even mee naar de dierenarts te gaan. Wat vinden jullie ervan.
Hij is nog geen 15 cm lang.
Toegevoegd na 3 dagen:
Deze 2 foto's zijn van vandaag. Net terug uit het dieren ziekenhuis
Toegevoegd na 3 dagen:
en nu ook een kort filmpje van Lucky
kan je niet wat lenen ergens?
straks ben je verder van huis, nu gaat het alleen om het consult en antibiotica.
wellicht kan het veterinair steunfonds je helpen? fijn dat je laat weten hoe of wat.
hoe heet ze?
fijn dat je maandag gaat, ben benieuwd naar de bevindingen.
geef liever wat kittenmelk met wat natvoer er door.
succes morgen!
Ik vind magere zieke te magere Kittens altijd zo'n furby koppie hebben.....hier in de opvang gebruiken we die term ook regelmatig....een furby of freggel!
Nee, alle gekheid op een stokje...het is erg genoeg dat er mensen zijn die het zover laten komen....soms vraag ik me ook af waar doen we het voor? Je knapt er eentje op en er komen er weer 2 voor in de plaats waar er zeker weer 1 tje het niet gaat halen......
Maar als ik dan die lieve freggelbekkies zie.....dan weet ik het weer!
Ga je meer op yt zetten van dit vechtertje? Dan ga ik het zeker volgen! Respect!!! Super!!!
En als je even goed leest, zul je lezen dat deze " broodfokker" wel de verantwoordelijkheid neemt nu, wellicht laat, maar er gebeurt wel degelijk iets....
Is dat niet een beetje hard, die kitten is toch al gekocht? Als de dierenarts niet wil dat broodfokken in stand gehouden word, helpt hij toch niet door een kitten maar dood te laten gaan? Daat heeft de vorige eigenaar toch geen boodschap aan?
En wat heb je aan €20,- 12 * 20 = €240,- daar kan je toch niet van leven? Ik dacht ook dat broodfokkers alleen raskatten en honden fokten. Ik zeg niet dat die vorige eigenaar er goed aan gedaan heeft, want dat vind ik dus niet, hij had eerder moeten zien dat de kitten niet in orde was. Maar is dat nalatigheid, of gewoon stupidity?
Was ik nog vergeten. Als ik een kitten wil kopen, weet ik ook niet waar ik naar moet kijken, welke fokker is goed etc etc. Ik heb 2 katten, zij komen van vrienden van ons. Hun poes heeft ieder jaar een nestje (van die rooie van de hoek) zeggen we dan maar. Maar stel, ik denk dat ik een goed adres heb, en de volgende dag blijkt de kitten ziek te zijn ofzo. Dan heb ik me al aan het beestje gehecht. Als ik heb dan terug breng, weet ik dat hij dood gaat. Dus ja dan betaal ik liever een DA. Is dat dan raar? Ik denk het niet eigenlijk :-)
Als wij zieke Kittens in de opvang krijgen die verwaarloost zijn door iemand die meer waarde hecht aan geld dan aan het welzijn van de dieren, dus een broodfokker, dan helpt onze dierenarts zo goed en zo kwaad als het kan (we hebben helaas niet de financiële middelen om de allerziekste Kittens te redden) de Kittens gezond te worden. Een dierenarts zijn passie ligt in het helpen van dieren....ongeacht de achtergrond van het beestje.
Daarmee red je het leven van een kitten....en dat staat op nummer 1. Voorlichting is nummer 2 Deze " fokker" heeft juist verlies op de kitten want hij verkocht het voor 20 en heeft de vraagsteller 50 gegeven om mee te betalen aan de kosten die gemaakt zijn, als ik het goed begrijp.....ook gaan de andere katten/kittens ook naar de da en moederpoes wordt gesteriliseerd, wellicht kun je deze persoon naïef noemen, of laks....maar hij neemt nu wel de verantwoordelijkheid....wel laat, maar toch....
maar ik neem mijn eerdere woorden wel met gepaste mate..eerst zien dan geloven.
En dat voorbeeld van het konijn vind ik gewoon belachelijk! Dat konijn is ook een levend wezen en wie ben jij om te bepalen dat dat levende wezen het niet waard is om geholpen te worden? Ik persoonlijk zou mezelf wel de schulden in werken om mijn kat te laten genezen van een ziekte, ipv een dure auto bv. Dit is namelijk de keus die ik gemaakt heb toen ik aan dieren begon, goed voor het dier zorgen en daarin speelt geld geen rol voor mij. Als een arts aangeeft dat het ongeneeslijk is, kies ik iets anders...
Er zijn een aantal punten waar jij op wijst die inderdaad een kern van waarheid hebben, maar deze, veel te kort door de bochtopmerking over het konijn maakt dat ik met jou helemaal geen discussie meer aan ga.
Sterkte ermee!
triest dat de fokker een ziek en veel te jong diertje meegeeft.
triest dat mariska nog dagen heeft gewacht alvorens naar de dierenarts te gaan.
speel maar fijn op de regenboogbrug kleintje.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.