Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn kitten te licht?

Hallo, ik heb vandaag een kitten gehaald. Volgens die man was die 10 weken oud. Maar ik twijfel nu toch wel heel erg. heb hem/haar gewogen en kwam uit op 390 gram. Dat is toch veels te licht voor z'n beesie. Ook kan ik zijn ruggengraat en heupjes voelen. Zijn oogjes waren ook behoorlijk vies en pusserig. Heb hem genomen omdat hij zo klein was vergeleken met de rest. Er waren er nog ongeveer 12 andere kitten die wel in orde lekker. ook waren al weer nieuwe geboren. Zit er aan te denken om er maandag even mee naar de dierenarts te gaan. Wat vinden jullie ervan.
Hij is nog geen 15 cm lang.

Toegevoegd na 3 dagen:
Deze 2 foto's zijn van vandaag. Net terug uit het dieren ziekenhuis

Toegevoegd na 3 dagen:
en nu ook een kort filmpje van Lucky

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

kittens worden geboren met een gewicht van rond de 100 gr, en worden als het goed is wekelijks ongeveer 100 gr zwaarder, dus reken maar uit.
ik zou NU de dierenarts bellen, vermoedelijk moet het kitten nog geflest.

ook heeft hij ontstoken oogjes (niesziekte?), dus ook daarover moet je contact met de dierenarts opnemen.
je kan dit in geen geval over het weekend tillen, je moet nu aktie ondernemen!

Toegevoegd na 5 minuten:
wat ook nog kan, is dat je kitten wel ouder is, maar een groeiachterstand heeft door onderliggende ziekte.
laat je nog weten hoe of wat?
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is veel te licht,je kitten had ongeveer 900 gram moeten wegen en vieze oogjes waar ook nog eens pus uit komt is ook niet goed.
Het beste is om snel met je kitten naar de da te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing