hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn huis niet naar kattenurine ruikt als ik een kat neem?
Ik ga veel op huisbezoek bij mensen met een poes. Schattige dieren, maar vaak ruik ik bij de eerste stap al dat er een poes in huis is. Als ik er iets over zeg dan antwoorden de meeste mensen dat ze het niet meer ruiken. Maar dat vind ik dus horror : dat mijn huis zou stinken en ik het zelf niet meer ruik maar iedere bezoeker wel.
De mensen zeggen ook dat ze elke dag de poep uit de bak vissen, en vaak ook meerdere keren per week de bak schoon maken. Dat ze dus niet begrijpen dat het ruikt.
Soms zijn het ook gesloten kattenbakken, waar er zogezegd een koolstoffilter in zit, maar toch ruikt het.
Eén mevrouw zei dat haar kat sinds er een kat in de buurt rondloopt ook in huis plasjes legt. En dat die soms moeilijk te vinden zijn, of dat het soms ook op plaatsen is die minder makkelijk schoon te maken zijn (bv. tapijt, overgordijn...)
Is er een manier om mogelijke geurhinder zoveel mogelijk te beperken?
Toegevoegd na 15 uur:
verschillende antwoorden adviseren me om twee kattenbakken te nemen, is dat ook nodig met één kat dan?