Wat kan ik mijn hondje naast de carnibest nog het beste bijvoeren zodat hij wat aankomt?
Mijn hondje eet heel erg slecht hondenbrokken, koek, kluifjes etc. Alleen als hij uitgehongerd is en dan met lange tanden. Hij komt uit Spanje uit de opvang en heeft daar alleen geleerd met de pot mee te eten.
Daarom geef ik hem sinds 1,5 jaar carnibest. Dat vind hij heerlijk en hij doet het daar geweldig goed op. Hij ziet er prachtig uit, is vrolijk, energiek.
Nu is hij alleen in de 1,5 jaar tijd bijna een kilo afgevallen. Hij woog ruim 5 kg en nu nog 4,4 kg.
Hij krijgt al 30 gram carnibest per kilo lichaamsgewicht i.p.v. 20, dus al 150 gram per dag.
Verder wil hij niets eten, geen kluifje, geen hondenkoekje. Alleen wat kliek menseneten maar dat geef ik liever niet vanwege het hoge zout gehalte.
Hij wordt regelmatig goed ontwormt dus dat kan de oorzaak niet zijn. En hij is net bij de dierenarts geweest en die kan ook geen oorzaak vinden.
Nu is het altijd een druk hondje geweest dat redelijk dun was.
Toch wil ik niet dat hij nog verder afvalt. Wat zou ik hem naast de carnibest kunnen geven? Of kan ik hem nog meer carnibest geven?
Ik heb wel gedacht aan groenten erbij maar ik vraag me af of dat niet alleen maagvulling is.