Hoe kan ik mijn hond trainen ?
Mijn hond (jack russel) zou ik graag trucjes leren en leren omgaan met andere honden en poezen enzo, maar hij is echt zo koppig als een ezel !! Jammer genoeg blaft hij altijd als er een hond voorbij komt, ik schaam me er echt voor en eens lekker wandelen lukt ook niet zoals ik het wil ! Hij trekt ook altijd aan de riem. Voor hondenschool heb ik helaas echt geen tijd mijn werk is namelijk verschrikkelijk druk ! Iemand tips ?? Alvast bedankt !!!
Toegevoegd na 2 uur:
Ik stop al mijn vrije tijd in mijn hond voor het geblaf en omgang ter verbeteren !! Mijn werk is idd. Druk maar mijn hond is nooit alleen thuis (bijna nooit) en krijgt heeeel veel aandacht !! Ik wandel ook meer dan 1 uur met mijn hond per dag, voor zijn band met andere honden te verbeteren !!
Je moet zorgen dat hij naast je loopt zonder spanning op de lijn.
in feite is het vrij simpel hoor, maar er komen een paar kleine dingen bij kijken die je maar net ff moet weten en waar je op moet letten, das alles. krijg een beetje de indruk dat je je aangevallen voelt gezien je toevoeging, maar m.i. denk ik niet dat je goede wil, de moeite die je doet, en de manier waarop je omgaat met de hond een punt van discussie is. (in ieder geval niet wat mij betreft) het zijn de kleine dingen in de interactie tussen jou en de hond die het 'm doen, maar dat wil niet per definitie zeggen dat je het 'niet goed' doet mocht je deze indruk krijgen.
leren naast de fiets te lopen is ook zo gepiept bijvoorbeeld, maar ook hier is de interactie van belang zodat de hond snapt wat jij wil en hier zonder verzet het plezier van inziet waardoor ie juist gemotiveerd is en blijft. woon je in de aangegeven regio wonen stuur me dan gerust een PB-tje. (ik doe dit regelmatig en met plezier, dus vandaar deze optie)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.