Ik ben stapelgek op mijn hondjes maar bij elk geluid in en om het huis gaan ze blaffen waar ik "stapelgek" :-) van wordt! Wat kan ik daar tegen doen?
Elke keer als mijn huurder een geluidje maakt of als ze ook maar iets buiten horen slaan ze aan! Bij het welbekende geluid tsss worden ze wel weer stil maar dat vind ik,zeker voor de nacht,geen blijvende methode! Aangezien het er 2 zijn steken de dametjes elkaar aan en heeft een training geen zin omdat ik er maar 1 tegelijkertijd mee mag nemen.
Hoop dat iemand een oplossing voor me heeft!
Alvast bedankt!!!
Toegevoegd na 2 uur:
Het trainen gaat overigens sowieso niet lukken omdat ik aan huis gebonden ben! Heb daar tijdens de vraag niet bij stil gestaan,had hier naar geinformeerd toen ik ze pas had omdat een ander het dan zou gaan doen maar dat gaat door omstandigheden nu ook niet meer!
Toegevoegd na 1 dag:
Ik wil mijn vraag vandaag gaan sluiten maar vind het wederom zo moeilijk en ook niet eerlijk om een "beste antwoord" te kiezen omdat ik zoveel goede antwoorden heb gehad !(iemand een idee??) Sowieso wil ik jullie heel hartelijk bedanken! Heb wel weer iedereen met goed antwoord een punt gegeven!
Verder moet je eerst goed observeren, wie het initiatief neemt om te blaffen. Is lang niet altijd de hond die het eerste blaft. Eigenlijk moet je vragen of je huurder express lawaai maakt en dan kan je goed observeren en ingrijpen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.