Hoe leer ik de hond af om te piepen in de auto en bij mensen?
Altijd als wij met de auto weggaan en de hond gaat mee, moeten we altijd wel wat gepiep van haar aanhoren. Eerst zat ze achterin de auto, toen was het veel erger. Daarna hebben we haar voorin gezet. Toen ging het al wat minder maar ze blijft toch piepen. Ook als ik een rondje met haar maak door de buurt en er staat bijvoorbeeld een vrouw in de voortuin haar planten bij te houden o.i.d. Begint ze hard te piepen, en loop ik met een rood hoofd door wanneer ik haar weg probeer te trekken.
Het kan allemaal uit enthousiasme zijn maar het is toch behoorlijk irritant en onpraktisch. We hebben al met brokjes en een kluif geprobeerd haar af te lijden, maar de kluif vind ze oninteressant op dat moment en de brokjes vreet ze snel naar binnen, we kunnen natuurlijk niet de hele weg aan het voeren blijven.
Iemand tips of ervaring?
Het gaat om een blonde labrador.
lichaamshouding, staart, oren, ogen, mondhoeken, de focus van het dier etc zijn ook signalen die een compleet plaatje duidelijk maken. spanning is het zeker, maar spanning kan ook enthousiasme zijn, onzekerheid, verdediging, teveel energie en zelfs een combi van verschillende dingen onderling.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.