Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb pas baby guppen gekregen, maar de ouders zijn allebei overleden. nou wil ik weten ofdat de baby guppen later ook kunnen paren. ( broer+zus)

Toegevoegd na 3 minuten:
ik bedoel eigenlijk ofdat de baby guppen met elkaar kunnen paren dus broer en zus

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Die zullen zeker paren, daar kan u op rekenen.
Voor het nageslacht is het evenwel beter om daar nieuw bloed bij te zetten.
Anders zullen de jongen beginnen degenereren, kleuren vervagen, abnormale lichaamsbouw, geen mooie sluierstaart meer, zonder van de gezondheid te spreken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Broer en zus doen het gewoon met elkaar, vandaar de uitdrukking ze fokken als konijnen.
Guppen zijn een van de minst eisende vissen, zo doen ze het in ieder aquarium wel goed, zijn ze minder gevoelig voor temperatuurs verschillen, zuurgraad etc etc.

Maar het is wel beter om broer en zus niet bij elkaar te houden en daarmee te kweken, maar het kan wel zoals gezegd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan in principe wel. En om schadelijke gevolgen van inteelt te vermijden is het bij guppen voldoende om na enkele generaties een groep te mixen.

Om gericht te kweken is het eigenlijk aangeraden om zoveel mogelijk vader met dochter te laten paren.

En zoveel 'later' zal het trouwens niet zijn. Binnen 5 weken zijn ze al geslachtsrijp (hoewel de meesten pas na 2 à 3 maanden paren) en 3 à 4 weken later heb je kleine guppen.

Guppen houden vooral van een relatief hoge pH en een hogere hardheid. Als je hiervoor zorgt zal je je guppen waarschijnlijk zeker paringsbereid krijgen ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding