Wat te doen met dit zieke lammetje ?
Vorige week troffen wij een ziek lammetje aan. Het buikje ging heftig op en neer, waarschijnlijk omdat het hart heel snel klopte. Toen hij een stukje ging lopen zag je dat hij nogal wankel liep maar hij at nog wel gras. Na een paar meter zakte hij door zijn pootjes en plofte neer op zijn rug met de pootjes omhoog. Ik heb hem op de zij gelegd, de eigenaar was inmiddels gebeld. Hij was er heel slecht aan toe, bleef zo liggen, buikje nog steeds heftig op en neer. Je hoorde het rommelen in zijn buik en de buik was erg opgezet. Hij werd opgehaald om naar de veearts te gaan (zeiden ze), de volgende dag vonden we hem aan de andere kant van een heuvel op zijn zij met de poten tussen het gaas... De eigenaar zei dat er een dierenarts bij was geweest en die dag nog een keer zou langskomen. Wij hebben hem niet gezien. Het leek wel iets beter te gaan verderop de dag maar hij was nog steeds verzwakt. Vandaag kreeg ik een bericht dat het snot uit zijn neusje loopt. Zei het vorige week al dat hij beter af zou zijn in een stal nu hij zo zwak is. Vorige week had ik het idee dat er nog een lam was met dezelfde beginnende verschijnselen. Heb niet het idee dat de eigenaar er erg mee zit en vraag me af wat dit lam kan hebben. De dierenarts dacht aan wormen werd gezegd.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.