Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn kitten 2 dagen alleen laten?

Ik heb een kitten van bijna 5 maanden en geen andere katten. Ik ga vrijdag om 12 uur weg en kom zaterdag om 6 uur weer. Hij is nog niet eerder een nacht alleen geweest.
Kan dit of wordt hij dan helemaal eenzaam etc?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Hij zal heel erg blij zijn als je terugkomt, maar ik denk, dat dit best kan.
Hij is tenslotte al meer dan 2 maanden in je huis, dus dat is vertrouwd en vol van zijn luchtjes. (Als je een nieuwe kat in huis neemt, wordt aangeraden hem 6 weken binnen te houden voor hij op avontuur buiten kan, dus het huis is echt 'zijn' huis voor je 5 maanden-oude kitten....)

En je bent natuurlijk al wel vaker een paar uurtjes weggeweest, dus dat zal hem niet zo verwonderen.
Dieren kennen geen/minder tijdsbesef dan mensen, en slapen veel, als hun mensen weg zijn.

Zorg, dat je voldoende vers drinkwater en een schone, nieuwe kattebak achterlaat, en dan moet dit best kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een kat is een onafhankelijk dier. Als je zorgt dat er genoeg eten en drinken is en dat de kattenbak proper is zou het moeten lukken.
Maar persoonlijk vind ik dit niet verantwoordelijk. Er kan vanalles gebeuren. Stel dat hij zijn drinkbakje omgooit?
Nu eenzaamheid, Ik denk niet dat het katje gaan vereenzamen als hij een dag alleen zit. Zorg dat er genoeg speeltjes zijn.
Wat een oplossing zou kunnen zijn is dat er iemand een paar keer per dag komt kijken hoe het met je katje gaat. Gewoon voor de zekerheid, en dan ben je ook gerust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een kitten van 5 maanden is een baby.
hoe kan je een zo jong dier, dat nog lang niet volwassen is, niet een paar uur, maar zo lang alleen willen laten ?
natuurlijk wordt hij dan helemaal eenzaam...

hoe wil je hem eten geven ? en de kattebak, die kan je schoonmaken voordat je weggaat.
vergeet je niet om 3 bakken met water neer te zetten in verschillende kamers. (bakken of steelpannen)

heb je niemand, desnoods een buurman/vrouw die twee keer (vrijdag in de vooravond en zaterdag ochtend) even kan gaan kijken en eten geven en erg belangrijk: aandacht/liefde ...

het moet wel héél interessant zijn wat je vrijdag/zaterdag gaat doen, dat je je kitten zo lang alleen wilt laten. :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja natuurlijk kan dat , zorg voor voldoende drinken en eten hij heeft jou echt niet nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel, mits je zorgt voor voldoende drinkwater, eten, kattenbak. Het zou ideaal zijn als je iemand kunt vinden die even bij je kitten langs kan gaan en aandacht geeft en eventueel wat speelt en eten geeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing