Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (5)

je kitten ziet er niet uit als een volbloed raskat. waarschijnlijk gaat het om een zogenaamd "asbakkenras". niks mis overigens met dit ras.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt! Was gewoon even benieuwd haha!
geen enkel ras, tenzij er een stamboom bij zit.

het is een korthaar, schildpad met wit.

hoewel het ras is is het wel degelijk een mooie dametje.

mocht ze buiten komen vergeet haar dan niet te 'laten helpen' door de DA. het kattenoverschot is al enorm groot, en voor je het weet zit je met een nestje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was je me net voor:-P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gna gna ;-P thanx voor het plusje :)
Als ik dit zo zie is het een vrouwtje en noemen ze het soort schildpad, dit is vaak rood, wit en zwart, een lapjes kat is vaak wit, rood en tijger grijs. Een lapjes en schildpad zijn altijd vrouwtjes.

Toegevoegd na 2 minuten:
Links is schildpad rechts is lapje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Lapjeskat' zegt iets over het kleurenpatroon van de vacht.
Het heeft verder niks met het ras te maken.
'lapjeskat' is geen bepaald ras.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik ook niet gezegt.
Ras is britse korthaar, maar in volks mond heet de afgebeelde "soort" schildpad.
En zoals u ziet verschilt de lapjes dus ook van schildpad omdat de kleur stelling verschilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Britse moet Europese zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de cyperse tekening zegt bij mijn weten niets over schildpad of lapjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
euca: het voorbeeld ging om links en rechts, niet om de cyper!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yep ik heb het gelezen :) met cypers bedoel ik de streepjes, wat ik ook bij de rechter zie, los van de kleurtjes in de vacht dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar rechts is geen cyper, rechts is een lapje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry euca, inderdaad: het achterlijf is niet-lapje :)) ja, probleempje "i give in"! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook het achterlijf van de rechtser is lapjes ;-) er zit namelijk ook rood doorheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi, jodokus :) heb het idd over de tabby aftekeningen, maar was hier miss zelf niet zo duidelijk in. :)
Dat is een Europese korthaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik betwijfel het na het lezen van deze tekst: http://www.uwhondenkat.nl/katten/kattenrassen.php?ras=40&interview=42&pagina=1 (laatste hoofdstukje)
Ivana
12 jaar geleden
Een europese korthaar is ook een raskat. Een huis-tuin-en-keukenkat is geen europese korthaar. Er hoort dan een stamboom bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik lees het nu ook,altijd gedacht dat mijn katten Europese korthaar waren want zo worden htk katten omschreven in de entingsboekjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten is dit een Europese korthaar.
Ja, misschien dat er ergens in de verte nog eens een siamees ofzo is komen langsfietsen. De kat heeft immers geen stamboom.
Dus helemaal zeker weet je het dan niet.
Toch wordt zo'n huis-tuin en keukenkat een Europese korthaar genoemd. Ook door de dierenarts. Ook in het dierenpaspoort en ook in het entingsboekje.
dit is een typische, maar wel erg mooie kleurstelling, htk oftewel ek en dat betekent: een huis-tuin-en-keuken kat oftewel een europese korthaar.
was het een hond, wij zouden zeggen: het is een vuilnisbak...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) nou zeg!!
die hond van mij is écht geen vuilnisbak!!! het is een heuse kliko herder!
(al zie je het er niet aan af dat er ook herderbloed door de aderen stroomt) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
euca: :))) ik had vroeger vrienden die een hondje hadden dat bakkie heette ! :D ik bedoel maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:)) die van mij heeft dan wel een andere naam, maar de afkomst wordt zeker niet verlogend hoor.
vuilnisbakken blijven gewoon een enorme aantrekkingskracht hebben op de hond ;-P
(en ja, ze krijgt echt op tijd een portie verantwoord hondenvoer) :) had jáááren terug een hondje uit het asiel wat ik Kwibus had genoemd. hij was ook een echte lekkere maffe Kwibus.
Vaak als ik het hondje riep kreeg ik wel een reactie uit de omgeving... gek he?
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:D

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding