Mijn hamster is vies, hoe wordt hij schoon?
Ik ben laatst 2 weken op vakantie geweest en heb zijn hok niet schoon kunnen maken. Toen ik terugkwam en het hok nog steeds schoon moest maken omdat het alweer 4 weken geleden was, had hij een gele kont terwijl hij zelf wit is. Dit ziet er niet schoon uit en komt waarschijnlijk doordat hij in zijn eigen plas heeft gelegen. Ik heb van dat speciale wollige spul voor zijn slaapplek en waarschijnlijk plast hij daar in waardoor hij als hij ligt te slapen in zijn plas ligt. Hij heeft nu een hele schone kooi en ik heb het wollige spul er even uit gelaten omdat ik dacht dat het misschien handig is dat hij daar dan niet in plast en misschien wel een ander slaapplekje zoekt. Ik weet dat hamsters zichzelf schoon horen te maken maar ik zie het die van mij nooit doen. Ik heb met water een beetje geprobeerd het gele weg te krijgen maar las daarna dat dit slecht is voor zijn huid. Is er nog wat anders dat ik kan doen? Ik las iets over speciaal zand voor hun huid. En is er nog verder iets waardoor hij schoon kan worden?