Zijn paarden net zo trouw als honden?
Honden zijn hele trouwe dieren. Als hun baasje na drie maanden uitgezonden te zijn weer thuiskomt, springt de hond direct in zijn armen. Je hebt ook niets voor niets het spreekwoord dat de hond je beste vriend is. Honden zijn erg gebonden aan hun baasje, een band die ze dan met niemand anders hebben.
Maar is dit ook zo met paarden? De mens had heel vroeger al honden en katten als huisdier (als ik kijk naar het Oude Egypte), maar ze reden ook al snel op paarden in de vroege middeleeuwen. Man en paard zijn dus al een lange tijd verbonden met elkaar. Hadden de paarden toen net zo'n trouwe band als de man die heeft met honden? Zijn paarden trouwe dieren die bij hun baasje blijven of was dit ooit zo? Of is het net als katten, dat ze erg afstandig zijn en ze het liefst gewoon eten willen krijgen?
Veel katten hechten zich aan hun baasjes hoor.
Mijn kat slaapt bij me,in bed,dicht tegen me aan,hij laat zelf merken wanneer hij wil knuffelen en kroelen(echt vaak ook)
En als ik weg ben zit hij bij het keukenraam te wachten tot ik terug kom en dan wordt ik begroet door dat hij met z'n lijfje tegen m'n benen wrijft en daarna springt hij op m'n schouder om me wel een kwartier kopjes en likjes in m'n gezicht te geven.
En dan heeft hij al eten gehad van mijn moeder die thuis is,en hij kan ook de hele dag bij z'n harde brokjes die altijd in z'n bakje zitten.
Dus....jij hebt vast geen kat!>^_^<
een andere kat van ons liep altijd mee bij het uitlaten van de hond. ze bestaan dus wél die dat doen. ;-)) ----------------------------------------------------- afstandige katten? wat zijn dat?? (zal het die schootplakkers van me hier eens vragen) ;-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.