Wat kan je doen als 2 poezen elkaar niet dulden? (zie uitleg)
Vrienden van mij hebben 2 poezen. De ene is een europese korthaar en de ander een raskat ik denk dat dit een Noorse Boskat is. Het zijn 2 vrouwtjes, en allebei geholpen.
De Europese korthaar was er als eerste en is nu 5 jaar oud. De Noorse is nu 3. De Noorse is als kitten erbij gekomen, en vermoedelijk hebben ze dit niet goed aangepakt. Dat zeggen onze vrienden zelf ook. Ze hebben ze gewoon bij elkaar gezet, en zoek het maar uit.
De twee vliegen elkaar steeds in de haren, en het blijft steeds een strijd. Krabben, bijten. Als de ene ergens ligt te slapen gaat de ander haar net zo lang slaan totdat ze weg gaat en dan vervolgens een hele achtervolging door het huis, en dat gaat maar door en door.
Die vrienden van mij hebben mij gevraagd of ik daar een oplossing op weet, omdat wij het met onze katten net zo hebben gedaan, maar dat is wel goed gegaan. Misschien omdat het broer en zus zijn uit een ander nest, met een jaar ertussen, maar dat weet ik niet zeker.
Zij vroegen zich af, of het misschien een optie was om de katten even een dagje gescheiden van elkaar uit logeren te sturen. Dan het hele huis schoon te maken.
Vervolgens de katten 1 voor 1 op te halen en gescheiden van elkaar in een andere kamer te zetten (ieder eigen voerbak en katten bak) Na een paar dagen de ene kat in de ruimte van de ander te zetten en visa versa. Zodat ze opnieuw aan elkaars geuren kunnen wennen.
Of weet iemand een betere oplossing?
dus drie bakken, drie waterbakken, drie etensbakken, drie rustplekjes, drie verstopplekjes.
dat alles op afstand van elkaar. hebben ze wel toegang tot alle kamers?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.