waar koop je goedkope vlooienbandjes voo katten?
Toegevoegd na 13 uur:
het is niet voor mijn kat, maar om in huis van de vlooien af te komen, heb de tip van een goeie vriendin dat dit zou werken als ik hem in stukjes verspreid op'"fijne vlooienplekjes" leg. schijnt de meest effectieve manier te zijn:) en ook het slimst met kleine kinderen in huis, een spray is dan niet save volgens de dierenwinkel.
jammer dat iedereen het hele verhaal al denkt te weten terwijl er hier nog geen kwart staat, grappig ook hoe iedereen ook in mijn portemonnee kan kijken (vertel me dan ajb ook waar het vakje met al dat geld zit, ik heb er naar gezocht maar vond het niet:(
Toegevoegd na 6 dagen:
heb ze gekocht bij de action en ben vlooienvrij denk ik:)
had er niet bijgezet waar het voor was omdat ik snel de vraag geplaatst wilde hebben (voor degene die vroeg waarom ik dat er niet bijgezet had.
bedankt als het als tip was dat het voor katten niet helemaal save is, maar wil ook even melden.....zo kwam het niet helemaal over.....
katten (binnen of buitenkat) gewoon helemaal geen bandje om doen, niet met een naamkoker (laten chippen) niet met een belletje (helpt ook geen meter) niet tegen vlooien en niet voor de sier of wat voor andere reden dan ook.
En al helemaal geen bandje want daar gebeuren heel veel ongelukken mee.
Het beste kun je pipetten bij je dierenarts halen want die werken wel goed.
(ook niet van de andere gezinsleden overigens) ;-) dieren kosten geld, en dat is iets wat men zich vooraf zou moeten realiseren, dus ook als er onverwachte financiele dingen voor kunnen voorvallen in de toekomst. nu is het een vlooienbandje van een paar eurie, of druppels van een eurie of wat meer. wat nu als de kat wat heeft en de kosten van de DA niet betaald kunnen worden? een dier is afhankelijk van zijn baas, en heeft er geen boodschap aan wat er wel of niet in de knip zit om uit te geven. (net zoals die dierenspeciaalzaken dierenartsen etc.)
het is aan de baas om deze verantwoording te kunnen dragen vind ik persoonlijk, voor zolang het dier (gezond en wel) leeft.
dan zijn we samen gek te noemen waarschijnlijk :) hier net zo. dieren (en mijn kinderen) komen niets te kort, maar zou er zelf wel minder om eten áls het zou moeten. leef van het minimum maar heb bij prio's hierop afgesteld. geld wat ik apart heb voor bv DA kosten, een wasmachine stuk gaat (of beiden tegelijk, dat zal je net zien) is er en blijf het tussendoor aanvullen. de 2 katten, hond, ratten en hamster krijgen premiumvoer. ze horen bij het gezin, en geef mijn kids en mezelf tenslotte ook geen rotzooi te eten. alles krijgt netjes jaarlijks een enting, ontvlooien en ontwormen doe ik preventief (mijn persoonlijke keuze) en kom liever voor de kat zijn fluitje bij de DA dan dat ik het zou moeten zijn en te laat ben of te lang doorklungel. mijn moeder noemt me weleens gek omdat ik volgens haar te snel naar een DA ga. het stomme ervan is: ben nog nooit gegaan als er niets aan de hand was, en ben ook nog nooit te laat naar een DA gegaan met mijn dier.
(en ja, ook ratjes laat ik inslapen als hun tijd daar is terwijl ik ze ook had kunnen laten lellepoten en voor het geld van de DA veel meer ratjes had kunnen aanschaffen) mensen met minder inkomsten hebben zeker wel recht op een huisdier, maar vind dat men wel garant moet staan voor een goede verzorging en welzijn, op welk gebied dan ook. nee, laat mij maar lekker gek zijn als mensen dat zo willen noemen hoor :))
Waarom heb je dit er niet gelijk bijgeschreven,dan had je nooit negatieve reactie's op vlooienbandjes ontvangen.
het is zo makkelijk om maar te oordelen terwijl je niets weet, vind ik jammer:(
Wij wisten niet beter dan dat het voor de kat was,daarom de waarschuwingen want niet iedereen weet hoe gevaarlijk halsbandjes zijn voor katten,laat staan dat ze ook nog eens voor geen meter helpen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.