Hoe laat je een kat afvallen als ze met zijn tweeën zijn en de ene alles opvreet en de ander alleen eet als ze honger heeft?
Ik heb 2 katten. Een kater en een poes. Nu is de kater eigenlijk veel te dik en de poes is precies goed.
Zodra ik voer neer zet, vreet de kater alles op, de poes neemt een beetje en gaat dan weer weg, vervolgens eet de kater dat deel ook op.
Nu zegt iedereen, dat ik de katten apart eten moet geven, maar dat werkt dus niet. Dan moet ik ze de hele dag gescheiden houden. Want de poes eet niet op commando.
En als ik de poes eten geef, en de kat opsluit in de woonkamer, wil de poes niet eten. Dan wil zij weten wat de kater aan het doen is.
Ik heb een voedsel bal gekocht. Dan moet de kat moeite doen om het eten eruit te krijgen...maar die wil hij niet gebruiken als de poes eten heeft...
Wie oh wie heeft de briljante oplossing?
Dieet voer is geen oplossing, ze krijgen speciaal voer van Royal Canin voor blaasgruis.
Rieneke...ik reken op je hahaha
p.s. ik heb geen geld voor een halsband met sensor voor een speciaal kattenluikje (dat was het idee van mijn moeder, maar die dingen zijn zo duur)