Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Onze 2 kittens zijn aangekomen ze zijn heel angstig, ze verstoppen zich, hoe stel ik ze gerust?

Het zijn broertje en zusje

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Dat is normaal bij kittens. Geef ze wat magere melk om ze gerust te stellen en om af te vallen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat ze zich maar lekker verstoppen, en besteed er niet al te veel aandacht aan.
zet wat eten en drinken in de buurt, praat wat tegen ze, en laat ze maar betijen.
langzamerhand zullen ze zeker hun omgeving gaan verkennen.
niets forceren is het beste.

heb je een lapje of doekje met de nestgeur voor ze meegenomen, of kan je dat alsnog halen?
dat zal de kleintjes zeker gerust stellen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Heb ik ook gehad ze moeten wennen aan hun omgeving dat is heel normaal het beste wat je kan doen is gewoon met rust laten. En wachten tot ze iets meer "lef" hebben niet gelijk oppakken enzo..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg ervoor dat ze de eerste dagen/week in dezelfde kamer blijven. Ik heb er zelf ook net eentje, en deze zat steeds achter de kast. Hij is nu gewend, kan alles vinden (kattenbak en eten)in die kamer en zoekt je graag op. Ze komen vanzelf:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb twee dagen terug ook 2 kittens in huis genomen, toevallig ook broertje en zusje (8 weken). Bij mij verstopten ze zich in de kast. Mijn advies is gewoon met rust laten, niet oppakken maar gewoon aan je hand laten snuffelen. Rustig proberen te aaien, als ze het eng vinden gewoon je hand weer weg doen. Laat zien dat je ze geen kwaad wilt doen en het beste met ze voor hebt.

Dus forceer ze niet om van hun verstop plek te komen, lekker hun gang laten gaan. Lekker bakje eten en drinken en dan merken ze wel dat ze op een goed plekje zijn. Nog even geen kinderen in de buurt. Zie het als een hond die je wilt aaien, die ga je ook niet gelijk oppakken en knuffelen. Die laat je ook eerst naar je toe komen en aan je hand snuffelen. Dit is precies het zelfde :)

Hoop dat je er iets aan hebt, ik spreek uit eigen ervaring. Nu 2 dagen later lopen ze het hele huis al rond. En plagen zelfs mijn hond! Dus laat ze lekker op onderzoek uit gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing