Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer moet ik mijn kittens intenten?

Ik heb twee kittens uit het zelfde nest gekregen, volgend weekend worden ze 9 weken. Volgens eigenaar zijn ze tegen niks ingeënt. Omdat dit mijn eerste katten zijn zou ik graag willen weten hoe dit gaat. Het eerste bezoekje naar de dierenarts. Moet ik me inschrijven bij een dierenarts of kan ik gewoon bij elke praktijk een afspraak maken? Hebben mijn katten een soort paspoort nodig ofzoiets? Want dit heb ik niet gekregen. Ik ontvlooi ze vandaag ook met een pipetje. Als ik de katten naar de dieren arts meeneem, mogen ze dan in het zelfde reiskoffertje? En hoe duur zijn de inentingen? Hoe vaak moet ik ze inenten enz.

Veel vragen dus! Hopelijk kan iemand mij hier wat informatie over geven, want ik heb geen idee hoe ik dit nou moet regelen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

"De meeste kittens worden voor het eerst gevaccineerd rond een leeftijd van 9 weken."

http://www.dierenkliniekecht.nl/wanneer-vaccineren

"Dierenartskosten eerst jaar voor gezond kitten/kat
Consult dierenarts 25 euro
Ontwormen en ontvlooien 20 euro
Eerste inenting kitten 40 euro
Tweede inenting kitten 40 euro
Chippen en registratie 35 euro
Castreren kater 50 t/m 80 euro
Castreren poes 100 t/m 150 euro "

http://www.kattenbescherming.nl/kattenvragen/faq/kosten/

Toegevoegd na 31 seconden:
Het "paspoort" krijgen ze bij de dierenarts na hun eerste inenting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan ze gaan inenten dat koste bij mij eigen katten €42,50,- per kat. Als ze nog nooit zijn ingeent moet je ze twee keer inenten. Paar weken nadat ze voor het eerst zijn ingeent (ongeveer een maand later) moeten ze nog een keer ingeent worden. Als dat is gebeurd moeten ze gewoon elk jaar 1x ingeent worden. Ze moeten ook 2x in een jaar ontwormt worden. Dit kun je zelf doen maar ook bij de dierenarts. Als je nog niet bij een dierenarts zit dan kun je gewoon de dichtsbijzijnde dierenarts opzoeken op internet bij jou in de buurt. Op de site zoek je dan een telefoon nummer op en je maakt een afspraak. Bij de dierenarts zelf kan je vragen om een paspoort. Dat is gratis. Ze mogen ook gewoon in hetzelfde reiskooitje als die groot genoeg is en als de katten samen kunnen. Trouwens, ontwormen bij de dierenarts zelf kost €8,10,- en als je het handig vind om een chip te laten zetten voor als je kat de weg kwijt is kost dat €25,00,- Ik weet niet of de prijzen verschillend zijn bij andere dierenartsen maar dat zal dan ook niet veel schelen. ik hoop dat je hier iets aan heb. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing