Heeft iemand wat tips bij het opvoeden van 2 kittens?
Ik heb sinds 1 dag twee kittens van het zelfde nest in huis. Ze zijn nu rond de 9 weken. Het nest komt van een goede vriendin en ben vanaf de geboorte vaak langs geweest dus naar mijn idee herkennen ze mijn geur wel. Ik heb ze een plekje in de slaapkamer gegeven, met een mandje en dergelijke. Van het mandje en de speeltjes moeten ze niets hebben, mijn sokken mand + sokken vinden ze veel leuker. Toch ben ik bang dat ze een beetje bang zijn geworden door het geblaf van mijn hondje. Hij is ook ontsnapt en wou de kittens graag besnuffelen, dit heeft ze natuurlijk heel erg laten schrikken. Het is overigens een logé hond die over 2 weken weer terug naar zijn baasje gaat. Maar om een lang verhaal kort te maken zou ik graag wat advies willen. Misschien wat tips om de kittens zich veilig te laten voelen. Ze hebben een 'schuilplek' gecreëerd in mijn kast met schuifdeur, en heb daar dus ook een paar handdoeken en kleedjes neergeled. De kastdeur zit half dicht zodat ze zich een beetje kunnen verstoppen. Het zijn overigens de enige huisdieren (behalve de logehond) in het huis. Ook hebben ze nog steeds hun behoeftes niet gedaan (7 uur na aankomst in huis). Wel weten ze de kattenbak te vinden, maar die gebruiken ze nu alleen om wat zandkastelen te bouwen haha( graven)
Alvast bedankt voor de tips!
Groetjes