Hoe kan ik mijn kat afleren vogeltjes te vangen en dan te laten pijnlijden en langzaam te laten sterven op gruwelijke wijze?
Ik probeer de vogel af te pakken, maar dat lukt niet. Ik heb de keel van de vogel dichtgeknepen, om hem uit zijn lijden te verlossen, terwijl die nog in de bek van de kat zat. Mijn hele flat ligt vol vleugels en bloedspetters. Het vogeltje is piepend ten onder gegaan.
Toegevoegd na 1 uur:
Ik weet heus wel dat een kat een roofdier is en dat dat in de aard zit. Maar kun je dit ook afleren? Want ik vind het naar. Op zich niet dat hij vogels vang, maar wel dat hij zo rottig aan zijn einde moet komen.
Ooit landde een jonge merel vlak voor zijn neus en hij zat er naar te kijken met een blik van: wat is dit nou? Ik werd gealarmeerd door de ouder merels die luid scheldend over de kop van mijn kat scheerde.
Ik heb de kat toen binnengehaald om de jonge merel de kans te geven om zich te verstoppen.
Zo zie je, niet elke kat is hetzelfde.
Het zit er in of niet. Daar doe je niets aan.
Die andere is hondsbrutaal en durft alles.
Bovendien komen elk jaar honderden katten onder auto's met alle gevolgen van dien.
Waarom een uitzonderingspositie voor katten? Gewoon aan de lijn, en alleen loslopen in de eigen tuin en aangewezen gebieden.
"Opmerkelijk is dat maar heel weinig raskatten van 1000 euro en meer die losloopbehoefte schijnen te hebben." je verkoopt onzin ! eigenaren van raskatten houden hun dieren binnen uit pure noodzaak... als deze beestjes buiten lopen, verdwijnen ze omdat ze geld waard zijn...!
en geloof me iedere kat ,die niet om wat voor reden dan ook bang is, wil naar buiten.
eigenlijk zou je het kat zo’n honger moeten hebben dat het de vogel opeet en dus niet als speelgoed gebruikt. misschien kan je dat zou een goed idee zijn, maar als je naar een natuur-documentaire kijkt van leeuwen bijvoorbeeld, zie je dat ze eerst spelen voor dat ze gaan eten, dat is instinct, ook al hebben ze nog zo'n honger.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.