Hoe zorg ik dat mijn duiven niet weg vliegen en in het wild gaan leven?
Hey,
Wij hebben van zulke duiven die deels duif en deels pauw zijn, dus helemaal duif maar dan met een klein staartje zoals een pauw ik weet niet precies hoe die heten.
Ze zijn 8 weken oud en zitten nu bij ons in een kippenhok. volgens de man die ze aan ons had gegeven moeten wij ze 5 a 7 dagen in het hok laten, eten en drinken geven, en dan het hok open doen ze er zelf uit laten vliegen en dan zullen ze voortaan terug komen om te eten te drinken en misschien te broeden... maar ik geloof dit niet.
Het zijn een mannetje en vrouwtje, beide wit en als je rustig naar ze toe gaat met je hand om bv. eten te geven dan beginnen ze al een beetje onrustig te worden.
Onze uit eindelijke bedoeling is om een groot kippenhok en ren te maken met kippen een konijn kwartels en duiven. En dat de duiven overdag weg vliegen en 's avonds terug komen om te slapen/eten/drinken/broeden
Maar ik vind het zielig als die duiven hun hele leven in een 1,5 x 1 x 1,3 hok zitten.
Weet iemand wat ik kan doen om de duiven wat tammer te maken en te zorgen dat ze bij vrijlating niet gewoon in het wild gaan wonen? En of ze op hun gemak zijn bij kippen kwartels en een konijn?
Iets onduidelijk? laat even een reactie achter en dan voeg ik het antwoord wel toe ;)
Basjo
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.