Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is het eigenlijk 'not done' om te zeggen dat je niet van honden houdt?

N.a.v. de vraag van Taurus: Ik heb inderdaad vaak meegemaakt dat ik na een opmerking dat ik niet van honden houdt een lading blikken of verwijten over mij heen kreeg. Ook krijg ik de indruk dat de hondenliefhebber dan altijd meteen in de verdediging springt. Alsof je een doodzonde begaat als je niet van honden houdt.

Frappant is daar overigens nog bij dat het over het algemeen wel veel meer geaccepteerd wordt wanneer iemand zegt dat ie katten rotbeesten vindt. Maar zodra je dat van een hond zegt dan krijg je meestal meteen de volle laag. Waarom?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
HondenHater...:@

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Nou, vooral mensen die helemaal blind gaan voor honden vinden dat niet zo leuk. Vooral als je niet zo erg van honden houdt maar er zelfs een uitgesproken hekel an hebt, val je bij hondenbezitters niet in goede aarde. Jammer dan. Ik hou nou eenmaal niet van die hijgende hielenlikkertjes die elke stap van je door het hele huis moeten volgen. Puppies zijn wel schattig, en sommige honden zijn echt lief en rustig, maar het beestje in het algemeen ligt me niet.

Hondenbezitters mogen blijkbaar wel vreselijk afgeven op katten, want bij elke discussie over hondenpoep aan mij de edele taak poepende (zwerf)katten te verdedigen. Want dan is ineens ELKE hondenbezitter een consciëntieus baasje dat keurig de poep van zijn/haar hond opruimt......maar niet heus.

En ik mag hier natuurlijk niet zeggen dat hondenmensen in het algemeen wat dominanter zijn dan kattenmensen (daarom vinden ze vermoedelijk zo'n slaafs beestje zo leuk om rond te commmanderen) , mar ik vermoed zelf wel dat het bij veel - niet alle ! - hondenbezitters een rol speelt. Ik ben zelfs wel eens echt lichamelijk bedreigt omdat ik het gore lef had een meneer te vragen of hij het normaal vond om zijn hond op het schoolplein te laten schijten. Blijkbaar vond hij van wel, want dat k*twijf moest g*dver...enz haar grote bek houden.....tja. Niet zo gek dat ik het sindsdien nog véél minder op honden heb.
Hoewel de honden er natuurlijk niks aan kunnen doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ivana
15 jaar geleden
Marleen. Je hebt groot gelijk. Ik erger me ook kapot aan mensen die denken dat ze zich met een hond alles kunnen permiteren. Als je een hond hebt zorg dan op zijn minst, dat anderen er geen last van hebben.
Een echte hondenbezitter commandeert niet rond en als de hond je in huis op de voet volgt, ben je slecht aan het opvoeden geweest. Ik kan me alle vooroordelen wel indenken, de meeste kloppen jammer genoeg nog ook! Niet voor niets zegt de dierenarts dat 90% van de hondenbezitters geen hond zouden moeten hebben, omdat hen iedere kennis over dit dier ontbreekt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal juist, Ivana. Vandaar dat ik ook stel dat de hond er uiteindelijk niks aan kan doen. Dat is gewoon verder mijn ' type' beest niet, maar goed, ieder zijn meug.
Het gros van het ' probleem' zit hem inderdaad in de gemiddelde (ontbrekende) opvoeding.

Andere antwoorden (12)

Bij mijn weten is het helemaal niet "not done".
In elk geval heb ik dat nog nooit meegemaakt.
En ik hou niet zo van honden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wie houd er nou niet van honden ?

Maar Als je niet van honden houd, vat ik dat op als iemand die geen dierenvriend is..

dus mijn vraag aan jou: Why you hate Dogs ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is dus precies wat Meander bedoelt. Deze reactie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn meer dieren dan alleen honden. Of mogen we ook zeggen dat je geen mensenvriend bent omdat je toevallig ruzie hebt met exemplaar X?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou niet weten wat er mis is aan een hond ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je niet van honden houd, ben je geen dierenvriend nee. Want het is het bekendste dier in NL.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nu ben ik een enorme dierenvriend.
Zelfs ben ik vegetariër.
Honden haat ik niet, ik haat geen enkel dier, maar ik heb er gewoon niks mee, en zou er niet uit mezelf een in huis halen.
(Maar als het een dier in nood zou zijn, dan weer wel.)
Ze stinken, kwijlen, grommen, bijten, poepen overal op straat (wat overigens niet hun schuld is als het niet opgeruimd wordt) en als je niet uitkijkt rijden ze ook nog even tegen je been op.
Oh, en ze zijn natuurlijk vaak ook nog eens verschrikkelijk luidruchtig. Als je een mens aardig vindt hoef je er ook niet meteen van te houden. Waarom dan wel als het een hond betreft?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed, als populariteit belangrijk is: Ik ben geen fan van de Black Eyed Peas, een van de bekendste bands in dit land. Is dit mogelijk zonder dat ik gelijk helemaal niet van muziek houd? Frans Bauer is een van de bekendste Nederlanders. Ik houd niet van hem. Betekent dit dat ik van geen enkele Nederlander houd? Ik ben dol op katten, maar heb niet zoveel met honden. Waarom zou ik dan geen dierenvriend zijn? Zijn katten niet ook dieren?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben ook zo iemand van wie niemand redelijkerwijs kan zeggen dat ik geen dierenvriend ben. Met vijf huisdieren waarvan vier uit de opvang en één eigenhandig gered, en als vegetariër, het zou nergens op slaan. Maar ook ik ben niet zo weg van honden. Sue me. Ik zou een hond nooit iets aandoen. Ik zou een hond in nood altijd helpen (en heb dat ook daadwerkelijk gedaan). Maar ook als dierenvriend hoef je niet *ieder* dier, hoe bekend ook in NL, exact even leuk te vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat bedoel ik dus. Ik zou je een +1 geven als het kon :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En ik zeg dat er niks mis is met honden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, je zegt dat als je niks met honden hebt, je geen dierenvriend zou zijn. Dat is een andere statement.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb nooit de kans gekregen uit te vinden of ik van honden hou ; ik heb er mijn hele leven alleen maar (over) last van gehad. Poep, stank, geblaf, haren......ik kan geen enkel voordeel bedenken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben trouwens een groot dierenvriend, maar heb werkelijk niets met honden. Nooit gehad ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
-5 = 5 dierenhaters..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee hoor ; min 5 is vijf dierenliefhebbers die niet zo van honden houden. En die zijn er, echt waar. Vrij veel zelfs.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
er zijn zo verschrikkelijk veel verschillende soorten honden met verschillende soorten karakter, beharing etc. dat er waarschijnlijk voor iedere 'niet honden liefhebber' wel een match zou zijn. Er zijn zelfs honden die een heerlijke frisse geur om zich heen hebben (heb ik gehad). Maar waarom zou het moeten? Ik ken veel 'hondenhebbers' waarvan je voor de hond gehoopt zou hebben dat ze er nooit aan begonnen waren. Dus: laat iedereen die geen hond wil er vooral geen een nemen en respecteer dat gewoon van elkaar.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
het is niet zozeer de hond maar hondenbezitters,laten vaak hun hond loslopen en dan nog eens het geblaf op de meest idiote tijden ik haat die lui nog meer dan honden
ik denk dat hondenliefhebbers zo gek zijn op hun dier, dat ze het moeilijk te begrijpen vinden dat een ander wel eens niet zo in de gloria kan zijn.
het is zeg maar alsof je hun kindje afkraakt.
soms wordt het denk ik ook verkeerd opgevat; dat je niet van honden houdt wil natuurlijk niet zeggen dat je volautomatisch een gruwelijke hekel aan ze hebt.
zolang je het niet overdreven brengt, rustig voor uit blijven komen lijkt me.
(Lees meer...)
Rieneke1
15 jaar geleden
Ik hou ook niet van honden; sterker nog ik zal zelfs niet gemakkelijk op bezoek gaan bij mensen die een hond in huis houden (ipv buiten waar een hond hoort) want de lucht in zo'n huis is net zo erg als de lucht in huis waar gerookt wordt: zeer irritant en absoluut onsmakelijk.
Neen, de enige hond die door mij getolereerd wordt is een hotdog, haha.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb er ook een hekel aan.
maar ik ben ook bang voor de meeste honden ik ga liever niet bij mensen op visite die een hond hebben die de hele tijd naar mij staart en aan mijn benen zit bah ik zit dan echt niet lekker .
gelukkig doen de meeste mensen die ik ken de hond altijd in de kennel of in een andere kamer.
de meeste mensen begrijpen dat wel.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Waarschijnlijk kunnen die mensen die het vreemd vinden of raar reageren dat je geen hondenliefhebber bent, zich niet verplaatsen in een ander.
Ze zie het misschien wel als een afkeuring van hun liefde voor de honden ofzo?

Er zijn genoeg mensen die ook niet van kinderen houden, te druk etc. ik heb daar geen problemen mee, moet kunnen toch.

Zelf kan ik niet tegen knaagdieren, ik vind ze eng, tot fobie aan toe.
Mensen die knaagdieren hebben, die vinden dat niet erg van mij, en zullen ook nooit het dier bij me in de buurt zetten ofzo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je mag toch zeggen wat je vindt? Ik denk dat honden liefhebbers zich aangesproken voelen ,als je zegt dat je niet van honden houdt.Omdat er ook veel discussies geweest zijn over de overlast van poep van honden.Tijdje terug hier op GV hebben we het over "katten overlast " gehad.Daar waren ook felle reacties bij. Maar iedereen mag vinden wat hij/zij vindt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat de meeste hondenliefhebbers het zielig vinden voor hun hond als hij/zij niet geliefd is. Ik heb dat ook met mijn hond. Die is superlief maar wel heel erg groot. Als we gaan wandelen en we komen mensen tegen dan begint mijn hond te kwispelen en kijkt hij naar de langslopers en vraagt om geaaid te worden. Aangezien ze groot is, zijn veel mensen bang voor haar en lopen ze liever naar de overkant van de straat. Aangezien ik veel van mijn schatje hou, vind ik dat zielig.

Mijn katten interesseren zich absoluut niet voor andere mensen en hebben er geen problemen mee als je hun niet lief vindt of ze niet wil aaien. Daar heb ik dan ook geen medelijden mee.

Overigens ben ik wel van mening dat je rekening moet houden met mensen die bang zijn van je hond. Ik heb een bench en daar gaat ze in als mensen op visite komen die niet van honden houden. Geen probleem hoor. Maar zielig vind ik het voor de hond wel, dat is zo'n lievertje. Hij stinkt trouwens ook en likt ook nog ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een hond is voor mij eigenlijk onmisbaar.Ik was als kind uit een groot gezin erg eenzaam.Mijn ouders hadden het altijd erg druk en er was niet zoveel aandacht omdat mijn moeder altijd wel een baby had en de daarop volgende peuters,kleuters.Ik was een van de oudste kinderen en zocht mijn vertier bij de honden.Als ik van school kwam, trok ik direct naar hen toe.Ik werd op school verschrikkelijk gepest.Als kind uit een gezin van 12 kon je geen vriendinnetjes mee naar huis nemen,want mijn moeder had het toch al zo druk.Daarbij was ze vaak erg overspannen en liep je op haar tenen om haar te ontzien.Op de huishoudschool(een meisje hoefde niet te leren want die ging toch trouwen)werd ik zo gepest.Wij kregen vaak afdankertjes als kleding(van goed bedoelende mensen )en zo was ik menig maal het doelwit van spot en getreiter.Ik werd in een kring ingesloten en dan bespraken ze mijn kleding.Thuis huilde ik mijn verdriet uit bij de honden.Ze keken je trouwhartig aan en likten je tranen weg.Het maakt niet uit wat voor kleren je aan hebt,of je dik of dun bent,arm of rijk.Als ze goed opgevoed zijn,rijden ze niet tegen je op,springen ze niet tegen je op en poepen ze alleen waar jij het ze geleerd hebt te doen.Een goed verzorgde hond stinkt ook niet.Er zijn meer mensen die vies zijn en stinken en zich a-sociaal gedragen(en zelfs die proberen tegen je op te rijden) dan honden.Mijn man is net zo dol op honden als ik en ik zou nooit,maar dan ook nooit iets met een man willen die niet van honden houdt.

Toegevoegd na 3 minuten:
En als antwoord op de vraag wil ik zeggen dat ik het altijd beter kan vinden met mensen die van honden houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ivana
15 jaar geleden
Ik vind dit een ontroerend verhaal. Kan me heel goed in de situatie verplaatsen en ben blij voor jou, dat je tenminste een hond had om bij uit te huilen. Ik zou er ook zo gelukkig mee geweest zijn. Die honden zijn echt jouw redding geweest.
Je hebt nu trouwens ook een prachtbeestje! +1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
We hebben er twee,bij mijn vraag over Waarom houden mensen van honden staan ze alletwee op de foto.Bedankt voor je lieve reactie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vindt het ook een ontroerend antwoord. Er zit voor mij overigens ook een boel herkenbaarheid is. Dank je voor je openheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedankt Meander.
Omdat mensen hun honden vaak zien/voelen als hun 'kinderen'. Je zegt iets over hun 'kindjes'..... maar dat mag niet.

Ik denk dat je aan de omgang van de baas met de hond (en andersom) wel kunt inschatten wie zijn hond als 'kind' ziet en wie hem als hond ziet. De laatste categorie zal niet zoveel problemen met een opmerking als "ik hou niet van honden" hebben.

Katten worden zelden als kindjes gezien, daarvoor zijn ze niet volgzaam genoeg denk ik. Geef mij maar katten, of honden die gewoon echt hond mogen zijn, goed opgevoed en op hun plaats.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zelf ben ik gek op honden, maar als iemand anders niet van honden houd vind ik dat prima.
Als ik mensen op vicite krijg die niet van honden houden, gaan mijn honden in die tijd ook gewoon even in hun bench.
Ik vind dat geen probleem.Ik hou van alle dieren, maar dat verwacht ik niet van mijn medemens.

Iedereen heeft wel iets wat hij niet erg prettig of leuk of lief vind, als we elkaar daar nu ook al op moeten gaan veroordelen, dan weet ik echt niet meer wat er van de mens terecht moet komen.

groetjes Witchy.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien moet je zeggen dat je niet van alle honden houdt.Want ergens zal er toch een hond rondlopen die je hart zal stelen, om om het even welke reden.Je houdt ook niet van alle mensen, of van alle katten.Het is 'no done' omdat het eigenlijk niet waar kan zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: