Mag een Ara (blauwgele) mee met bijv boodschappen doen?
Mag je een ara meenemen in winkels? De ara gaat graag overal mee naartoe op je schouder, dus ik ben benieuwd of hij mee zou mogen. Hij is trouwens niet gewiekt maar heeft altijd een papegaaien tuigje om zodat hij niet weg kan vliegen. Zijn er bepaalde wetten voor of dat mag of niet?
het lijkt me trouwens gevaarlijk ook, hij mag thuis betrouwbaar en niet vals zijn, hij hoeft buiten maar te schrikken en ik weet wat zo'n snavel voor schade kan aanrichten !
ik zou het niet doen en ik denk dat het niet mag, maar ik weet het niet zeker...
Jaaaaaaren geleden kende ik iemand, die met haar ara overal naar toe ging, ook in winkels. Super leuk gezicht.
Het lijkt me wel handig als je ara zindelijk is trouwens....
wat wil je met je ara doen als hij niet mee naar binnen mag? in de dichtstbijzijnde boom zetten en hem laten wachten tot je terugkomt? let op dit is geen kritiek, want het lijkt me heel leuk, winkelen met je ara, maar ik zie meer praktische bezwaren
Dat zie ik mijn kip nog niet omdoen!!! Wat een gedoe!
Maar hee: hij is ook zindelijk en geeft keurig aan wanneer hij "moet"!!!
tweetalig ned/eng opgegroeid en dan door zoiets (zie hierboven) in combinatie waarschijnlijk met de reclame van pampers op het verkeerde been, terwijl ik weet wat het betekent... bizar.!
ik dacht op het filmpje toch echt dat ze die gekke dingen bij die papegaaien aandeden tegen het poepen
Vandaag zijn er nieuwe richtlijnen geplaatst zie ik, maar die laten nog veel te veel interpretatie en dus discussiemogelijkheid open. Maar eens zien hoe daar mee om wordt gegaan, dan kijken we verder. En ja, het zijn luiers annex vliegpakjes, om je papegaai of wat voro vogel dan ook te kunnen 'uitlaten' / meesjouwen zonder dat-ie wegvliegt of alles onder poept.
Maar ja, een ara is wel iets groter.....
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.