Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe leer ik mijn konijn af om in kleren te bijten?

hoi wij hebben een 4 jarige oud konijn gekregen en het is op zich een lief konijn het probleem is alleen dat als hij bij je op de bank zit dan bijt hij in mensen hun kleren mijn vraag is hoe leer ik hem dit af

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Probeer als allereers wat meer spullen in zijn hok te doen waarop hij wel mag knagen. Zoals wat knaagstengels speciale takjes ( die zijn gewoon bij de dierenwinkel te koop) ook heb je knaagstenen die helpen ook het slijten van de tanden. ( ik weet niet of ze daar wel echt aan gaan knagen maar je kunt het proberen). Want misschien zoekt hij wel gewoon iets om op te knagen en aangezien de tanden van een konijn door blijven groeien heeft hij ook wel iets nodig waar hij altijd op kan knabbelen.

Als dit allemaal niet werkt dan kan je dit ook proberen:
Zet je konijn op je schoot en doe gewoon wat u altijd doet bv aaien. zodra hij begint te knabbelen aan je kleding dan pakt je hem in zijn nekvel en zet hem dan op de grond of in zijn kooi. Veel mensen vinden dit een akelig gezicht maar het doet bij het konijn op zig geen pijn. Dit is gelijk ook de beste manier om je konijn te corriegeren omdat de moeder het zo ook Deed Toen hij nog klein was. Laat hem ongeveer een paar minuten in zijn kooi zitten en haal hem er dan weer uit en probeer het weer opnieuw. elke keer als hij begint te knabbelen weer opnieuw de kooi in. Zo gaat hij het vanzelf leren. Maar vergeet hem natuurlijk niet te belonen als hij het een tijdje goed doet ! Geef hem dan iets wat hij heel lekker vind.
Nou veel succes ik hoop dat het gaat lukken :)
Groetjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je konijn je bijt of in je kleren bijt moet je hard auw roepen het konijn denkt dat je pijn hebt en stopt het werkte ook met mijn konijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding