Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Springen poezen van het balkon?

Ik woon in een flat en wil graag een poes nemen. Ik heb een balkon, maar ik ben bang dat de poes naar beneden springt en dood valt. Ik woon op de 11e verdieping :-). Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

En hoe zit dit met honden? Want mijn vriend Derrik wil een hond nemen in zijn flat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (9)

Een poes kan springen van het balkon.. maar dood? nee dat niet zoals we zeggen een kat heeft 9 levens.. Een hond springt niet zo gauw ergens van af dus misschien is dat een betere keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Springen zal de poes niet doen, maar ook een poes kan wel eens ergens van schrikken en vallen...

Toegevoegd na 3 minuten:
Met wat handigheid kun jij je balkon wellicht wel wat veiliger maken. Bijvoorbeeld aan de onderkant wat gaas, en zorg er voor dat de poes niet op de leuning kan gaan zitten of wandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Springen zal ze wel niet doen maar als ze schrikt of opgejaagd wordt ? Best de open ruimtes afschermen met gaas, je weet maar nooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kat schat in of een afstand te hoog is, vandaar dat ze af en toe niet een boom uit durven omdat het ineens toch te eng lijkt. Vertrouw er dus op dat je kat zijn verstand gebruikt en niet zal springen. Een jong katje moet je uiteraard nog even beschermen, die moet zijn ruimetelijk inzicht nog ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, poezen springen niet van het balkon, of hooguit van een balkon op eenhoog.
maar poezen jagen graag op vliegen, vlinders, vogels, en voor je het weet zeilen ze naar beneden, en vallen ze hartstikke dood.
op mijn werk bij de dierenambulance krijg ik er vaker mee te maken dan me lief is.
honden doen dit niet zo snel, maar ik heb het toch een keer meegemaakt dat een hond achter een vlieg aanzat, en over het balkon viel.
het beestje heeft het niet overleefd.
zet dus je hele balkon af, zo weet je zeker dat je dier veilig een frisse neus kan halen.
ik heb zelf mijn balkon ook overgaasd, en het bevalt uitstekend.
het geeft zeker geen opgesloten gevoel, en tegen het gaas groeien klimplanten.
succes!

Toegevoegd na 7 uur:
bij die hond gebeurde het via een tuintafeltje, dus let op dat je niet ongewild een "trapje"maakt!
Rieneke1
12 jaar geleden
de kat van mijn oom is gewoon gesprongen, geloof 6 of 9 hoog. was niet dood, maar al zijn nageltjes kapot gesleten pootjes van langs de muren vast houden.
zal verschillen per kat, maar of je het risico moet willen nemen.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onze kat is ook een keer gesprongen van 1 hoog, omdat er een vogel voorbij kwam.. ik zou t risico niet nemen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een poes springt niet blind van een balkon.
wat wel kan gebeuren (eigen ervaring) is dat poes een vogeltje ziet en dat wil vangen/te pakken nemen, dát kan wel en van 11.hoog naar beneden, houd je niet veel poes over, sorry...
wat je kunt doen is het balkon 'afrasteren' met kippengaas, dan heeft poes altijd een 'buiten', tenminste als je een kattenluik (kunt) maken in de deur, met een stoel op het balkon en een kussentje, heerlijk poes zal genieten.!

Toegevoegd na 9 minuten:
als je vriend inderdaad een hond wil nemen, dan hoop ik dat hij niet de hele dag werkt, maar misschien kan hij de hond wel meenemen naar zijn werk, want je kan een hond niet de hele dag alleen laten, thuis.
een hond moet overdag minimaal 3 keer uit (8uur, 12uur en 4uur -en dan nog na zijn eten en voor de nacht- minimaal!).!

een hond zal ook niet van het balkon springen, maar ik heb niet op een etage gewoond met een hond.

ik ben blij dat je je laat informeren over hoe of wat, prima idee, zo krijg je op goeie vraag veel informatie van verschillende mensen en zijn de feiten achteraf geen verrassing :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hadden een redelijk jong katje die naar boven was ontsnapt en bij onze slaapkamerraam stond ( die open was) en een duik naar beneden nam , dus ja katten kunnen dat doen , volgens mij zijn ze niet zo slim dat ze onderscheid maken tussen een eerste of elfde verdieping .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing