Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een klein knaagdier die solidair moet leven en overdag wakker is?

Mijn kooi is niet zo groot dus vandaar ( 40, 30, 40 cm) Met verschillende verdiepingen. Ik dacht aan een hamster. Maar is er misschien een knaagdier die overdag wakker is en solidair kan/ moet leven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Hamsters zijn solidair levende dieren maar helaas v oor jou geen dagdieren.

Zoals vaak gezegd word kun je een hamster overdag wakker maken om hem een dagritme te geven. Dit is echter NIET waar.

Een hamster is nou eenmaal een nachtdier en zo zit zijn systeem ook in elkaar. Maak je hem wel wakker overdag dan verstoor je dit. Dit gaat ten koste van de hamster (die behalve de hele dagen chagrijnig, ook eerder kan dood gaan)

Wil je een knaagdier die overdag actief is dan kom je al snel uit bij de dieren die gezelschap moeten hebben. Omdat jou kooi niet zo groot is kun je er niet veel mee.
Ik zou je dan aanraden om 2 muizen te nemen (let goed op of je een vrouwtje of mannetje hebt)

Muizen zijn erg slimme diertjes (je kunt ze van alles leren) en zijn veelal overdag actief.

Succes en een wijze beslissing gewenst!

Toegevoegd na 39 seconden:
Hamsters zullen vast heel aardig zijn en kunnen vast erg solidair zijn, ook ik bedoelde solitair.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mijn kinderen hebben hamsters, het zijn eigenlijk nachtdieren, maar als je ze vaak vastpakt zie je ze overdag heel veel rondlopen.
Muizen zijn overdag ook wakker.. andere dieren zijn toch wel iets groter...ik weet niet hoe groot je kooi is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gerbils lijken me zeer geschikt. Vroeger hadden mijn kinderen die die. Zie ook de link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vroeger aaltijd hamsters gehad het zijn nachtdieren maar je als je ze vaak wakker maakt komen ze ook overdag te voorschijn erg leuke dieren om even vast te pakken en een stukje appel te geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb zelf gerbils en muisjes allebei leuke dieren maar muizen blijven kleiner maar ruiken sneller als gerbils.
ze zijn allebei vrij actief door de dag en kunnen handtam gemaakt worden. ik weet nu wel niet goed of je iets zoekt dat je alleen kan houden of juist niet? gerbils moeten minstens per 2 zitten anders kwijnen ze weg. Vroeger heb ik ook hamsters gehad maar die sliepen bij ons de hele dag vandaar dus de keuze voor de andere beestjes.
Misschien dat je deze wel wakker kan maken door de dag maar of dit er goed voor is is een andere zaak. Deze kunnen daarintegen wel gemakkelijker alleen leven. Wat je ook kiest ik wens je er alvast veel plezier mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing