Hoe kan ik mijn erstig verzwakte rat doden?
Mijn rat Phineas is erg ziek (mager,niet kunnen lopen, haar uitval,bloed, niet eten.)
Hoe kan ik mijn rat op een zachte manier doden zonder te leiden?
38K
38K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zie ik hier allemaal voor zieke reacties zeg! Ik zou sommige dingen die hier staan echt niet doen hoor, gewoon naar de dierenarts gaan! Sterkte met het diertje!
Snuffel
12 jaar geleden
Is het ratje heel plotseling ziek geworden? Zo niet, waarom ben je niet naar de dierenarts gegaan om te vragen voor medicijnen of iets dergelijks? Misschien had je het dan nog lang niet hoeven euthanaseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ratten worden helaas niet zo oud en kunnen inderdaad ineens snel aftakelen...
Als een rat al 4 jaar wordt/is, is het al echt een zeer bejaarde rat. Gast, sterkte met Phineas en breng hem maar gewoon naar de dierenarts joh.
Als een rat al 4 jaar wordt/is, is het al echt een zeer bejaarde rat. Gast, sterkte met Phineas en breng hem maar gewoon naar de dierenarts joh.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe is het nu met je ratje?
denk dat je nu wel genoeg methoden hebt om uit te kiezen...
denk dat je nu wel genoeg methoden hebt om uit te kiezen...
Bren
een maand geleden
Nou als ik die verhalen hoor Tegel, buks, etc. Vind ik helemaal niets humaan aan. Als je zoiets doet moet je't echt al heel goed doen. En wie zegt dat ze geen pijn voelen als ze een steen van 2-3 kilo op hun krijgen. Als je dieren hebt ga je naar dierenarts. Elke bekwame dierenarts kan je beestje op een pijnloze manier uit zijn/haar lijden verlossen. Een overdosis pijnstilling of slaapmiddel is meestal al voldoende voor zo'n beestje. Laatste keer dat ik een ratje heb laten inslapen he'b ik ze gewoon in m'n armen gehouden, Da had spuitje gezet, dan lekker in m'n trui op schouder waar CC het liefste lag en ze is zachtjes ingedommeld, ze is gewoon in slaap gevallen heel rustig, geen tekenen van stress.... Iedereen Da, assostente, mijn partner en ik. Zijn rustig blijven praten met elkaar, dit haalt de stress bij jezelf ook weg en komt het niet over op het dier. Totale kost 34 €. Is dat veel? In mijn ogen niet, je wil het beste voor je dier. Want zoals sommigen hier beweren een tegel te gebruiken. In veronderstel dat je zoiets niet in kooi doet maar buiten of in huis op grond , dit geeft meer stress dan een ritje naar dierenarts. Trouwens als je dieren hebt ga je sowieso al eens naar dierenarts al was het maar voor een check-up. Mijn ratjes zijn zo'n ritje gewend. 2x/jaar naar Da. , zoals elke dier dat hier woont. Met een hond en kat die je dat toch ook dus waarom niet bij een halster of rat. Dieren houden betekent ook ervoor zorgen. Wil je die kost niet dragen, dan neem je best ook geen dieren in huis. Da's mijn mening. Ongelofelijk wat voor tips hier worden gegeven. Zet aan tot experimenteren en uitproberen. En dan krijg je van die toestanden dat je't soms veel erger maakt dan dat het moet zijn.
Neem je een dier in huis dan neem je zowel de lust als de last. En als je Da. Moet neem je dat er gewoon bij... Tip begin met een spaarpotje aan te leggen elke maand 20-30 euro opzij houden en als het zover is heb je tenminste je spaarpotje om naar Da. te gaan...
Een hond sla je toch ook niet dood als z'n tijd gekomen is een kat gooi je ook niet tegen de muur om het zo grof te zeggen dus een rat of hamster ook niet... Of als je denkt dat ritje dierenarts te stressvol is dan laat je haar gewoon afkomen. Doe je zelf ook. Ben je te zien om naar dokter te gaan dan laat je je huisarts naar jou komen zo simpel als wat.
Neem je een dier in huis dan neem je zowel de lust als de last. En als je Da. Moet neem je dat er gewoon bij... Tip begin met een spaarpotje aan te leggen elke maand 20-30 euro opzij houden en als het zover is heb je tenminste je spaarpotje om naar Da. te gaan...
Een hond sla je toch ook niet dood als z'n tijd gekomen is een kat gooi je ook niet tegen de muur om het zo grof te zeggen dus een rat of hamster ook niet... Of als je denkt dat ritje dierenarts te stressvol is dan laat je haar gewoon afkomen. Doe je zelf ook. Ben je te zien om naar dokter te gaan dan laat je je huisarts naar jou komen zo simpel als wat.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.