Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De vissen in mijn aquarium blijven meestal in een kluitje in een hoek zitten. Hoe krijg ik ze daar weg?

Het is een zoetwater aquarium van 40 liter en staat voor een raam. Er zitten ca. 20 visjes in van 3 à 4 cm per stuk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk zitten ze allemaal daar waar het water terug in uw bak komt uit de filter.
Dat betekend dat er te weinig zuurstof in het water van uw aquarium is.
Extra beluchten is de boodschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een aantal visjes weg doen zou al een goeie stap in de juiste richting zijn.
Tevens kan het zijn.dat door jou overbevolking de water waardes niet in orde zijn.
Een groter filter kan de overbevolking deels stabiliseren maar heeft geen invloed op de ruimte welke de vissen nodig hebben om zich als een vis in het water te voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20 Visjes is wel veel voor een bakje van 40 liter, ik zou beginnen met er minstens een stuk of 10 weg te doen. Sommige vissoorten zijn schuw, veel beplanting in de bak kan ze wat meer op hun gemak stellen en dit zorgt ook voor meer zuurstof in het water en verwerking van afvalstoffen van de vissen. En dan ook hoge planten, zodat ze zich ertussen kunnen verstoppen. Het bakje staat voor het raam, als er direct zonlicht op valt kan dit de temperatuur erg doen schommelen wat vissen ook niet prettig vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing