Welke hond kan ik het best kiezen?
Ik overweeg een hond te nemen. Een gezellig ras, een sociale hond, een maatje, die niet al te moeilijk is en ik (na cursus) makkelijk mee naar mijn werk (verzorgingshuis) kan nemen. Ik heb alleen nog nooit een hond gehad en heb er geen verstand van! Welk ras komt het best in aanmerking?
Toegevoegd na 14 minuten:
en kies ik het beste voor een reu of een teef?
Een hond is geen broodje kaas (dat weet je natuurlijk ook) en heeft echt een speciale zeer consequente opvoeding nodig, waar echt kennis voor nodig is.
En mocht je tips of advies hebben, graag!
Deze programma's en de boeken van Cesar zijn heel leerzaam, maar dan vooral voor mensen met kennis van, en ervaring met honden. Merk op dat Cesar bijna elk probleem en elke hond op een andere manier aanpakt. Als je zijn methodes op de verkeerde manier op je eigen hond toepast is de kans levensgroot dat het verkeerd uitpakt en je Cesar nodig hebt om de zaak weer recht te breien!
Klinkt als een (bijna) fulltime job.
Naast een fulltime job en een druk sociaal leven moet je niet aan een hond beginnen.
Een hond is een sociaal dier dat veel aandacht nodig heeft.
Veel van de hier genoemde rassen (retriever, labrador) zijn lief en rustig, maar hebben veel beweging nodig.
Je bezorgt het dier een rotleven als je er niet minstens 1 uur per dag mee naar een bos, strand, uitlaatgebied kunt. Neem liever een kat: die gooi je 's morgens voor je weggaat de deur uit, laat hem 's avonds weer binnen en die heeft daar vrede mee, zolang hij eten krijgt en bij je kan kroelen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.