Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn konijn accepteerd m'n jonge hennetjes niet. Wat kan ik hieraan doen? Ze moeten uiteindelijk samen in 1 hok.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo moeten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat kan ik hier aan doen?? Eet of je konijn of je hennetjes op ;) Want bij elkaar houden is martelen!!
Stop ze gewoon apart of doe 1 van beide soorten weg.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het beste is om je idee van 'gezellig samen' in een hok los te laten. Geef de kippen en je konijn aparte (nacht)hokken en een grote ren samen. De ruimte geven is de oplossing.
Konijnen en kippen 'praten' niet dezelfde taal. Daarom horen ze ook niet samen in een (klein) hok, in een weide zijn ze meer op hun gemak omdat ze dan weg kunnen als ze dat willen.
Er zijn konijnen die een oog moeten missen doordat een hen er naar pikte. Absoluut ongewenst dus.
Ook is het voor je konijn beter om een maatje te hebben, dan zit je konijn minder achter je hennen aan, op een of andere manier vinden konijnen het leuk om achter kippen aan te jagen, konijnenhumor is dat. Als de konijnen met elkaar zijn, hebben ze minder de neiging achter de kippen aan te gaan.
In de weide of de ren moet je speciale plaatsen maken voor de kippen en voor je konijn. Voor de kippen kun je takken neerzetten/ophangen zodat ze lekker hoog kunnen zitten. Voor je konijn kun je een houtstapel maken met voldoende ruimte tussen de blokken zodat hij zich kan verstoppen.
In het nachthok van je konijn maak je een kattenluikje zodat je konijn er wel door kan, maar de hennen niet. Zo kan je konijn kiezen om alleen te zijn.

Als je de ruimte niet hebt voor een grote ren, en dan bedoel ik 10m2 als minimum, dan raad ik je het ten stelligste af om je konijn en de kippen in één verblijf te stoppen.
Ik heb zelf de kippen en konijnen gescheiden omdat ze heel andere behoeftes hebben en om miscommunicatie tussen beide te voorkomen. Maar een vriendin heeft wel een kippen-konijnenweide, deze is 12x15m en daar wonen zo'n 8 volwassen konijnen en 5 kippen met een haan. Het kan dus wel, als je maar de ruimte hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding