Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een kitten van 8 weken oud. als ik savonds ga slapen gaat ze heel zielig mauwen.. wie weet wat dit betekend?? en hoe ik het haar af kan leren??

als ik naar bed ga gaat ze in de gang.. mandje kattenbak en eet/drink bakje bij haar is een vrij grote gang.. maar mijn zoontje kan niet slapen door het gemauw van haar.. wie weet wat het betekent?? of is het gewoon aandacht vragen wat ze doet?? weet misschien iemand hoe ik het haar kan afleren??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je kitten zal zich inderdaad eenzaam en verlaten voelen en wat bang zijn; 8 weken is erg jong om het al alleen te redden zonder moederpoes en nestgenootjes.
Je zou kunnen proberen om het mandje zo knus mogelijk te maken - zacht, niet te groot, beschut (hier hebben we het bv. onder een stoel gezet). Waarschijnlijk mist ie ook de nestwarmte van met mama/broers/zusjes warm tegen elkaar aan te slapen - dat zou je kunnen proberen nabootsen door een warm kersenpitkussen of een warme kruik in een zachte handdoek te wikkelen en dit erbij in het mandje te leggen. En wat extra aandacht en troost bieden als ie om hulp roept, kan ook helpen geruststellen dat je toch nog in de buurt bent, ook al ziet ie jullie niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoi Bianca.. Onze kitten is nu bijna 11 weken, maar hij deed dat ook! Hij is te vroeg uit zijn nestje gehaald en mist zijn moeder. Ik heb Jerry, gewoon bij me genomen in bed en hij slaapt nu aan mijn voetkant. Ik denk dat als jullie naar bed gaan, hij of zij, zich erg alleen voelt. Komt wel goed als hij wat ouder word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je zoontje met wat eten en drinken in de woonkamer als je gaat slapen en kijk wat hij doet. Als hij mama mama roept vraag hem waarom hij dat doet. Dat is het antwoord op zielig miauwen. Als je dat eenmaal weet dan weet je ook hoe je haar af kan leren. Succes
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Poes is gewoon alleen. Doe je niks aan; de enige remedies zijn toegeven (poes in je bed) of negeren). Duurt een tijdje, maar op een gegeven moment went het beestje eraan en zal ze minder vaak miauwen. (niet nooit meer, blijft toch een levend beest).
Verder vind ik 8 weken best jong voor een kitten bij de moeder weg te halen, maar daar doe je nu niet zoveel meer aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing