Tot welke leeftijd heeft het nut om een papegaai woorden te leren?
Ik kan een papegaai overnemen van iemand. De leeftijd van het beestje is 45. Zeker weten doe ik de overname niet. Ze eisen veel tijd en aandacht en ik weet niet 100% zeker of ik dat kan geven. Wel komen er veel vragen boven waar dit er 1 van is.
Maar: ik vind het ook een heel leuk gezicht ;-)
en wat je zegt "bij een aanrijding ..." het gaat er mij juist om dat een 'losse' vogel aanleiding tot die aanrijding zou zijn (net als het kind en de hond) het gaat dus om de vergelijking van gevaar, niet van appels met "what ever".
en een papegaai in een gordel :) dát is grappig: in een cartoon! ;)
Wat ontzettend triest zeg, pffff.... zowel voor baas als papegaai, want een papegaai hecht zich aan een partner voor het leven. Is er geen soortgenoot aanwezig, dan aan een mens. Dat is inderdaad iets, wat je niet weet en ook niet te weten zult komen op dit moment; niemand kan toekomstkijken ;-) Ikzelf heb destijds zo gedacht: als ik een partner kies, dan is dat (voor mij) in beginsel voor het leven: mijn leven of het zijne. Datzelfde geldt voor een dier. Je kunt niet beslissen voor in de toekomst, toch? Zekerheid bestaat niet.
En of je nou een knaagdier, een hond of een papegaai aanschaft: bij alledrie de soorten, met verschillende gemiddelde levensduur, weet je niet hoe het in de toekomst zal gaan.
Ik wil je absoluut geen papegaai aanpraten, integendeel zelfs, maar misschien heb je hier iets aan ;-)
Mocht je vragen hebben, mijn PB-vlopje staat open!
Ik heb op het moment meer vragen dan dat ik vragen mag stellen en pv berichten mag versturen bijelkaar, dus ik zal je de moeite besparen :p Wel aardig van je dat je me wil helpen bij mijn (dringende) vragen en zal als het zover is zeker aan je denken ;) Verder denk ik er precies hetzelfde over dan jij. Wat je zegt over "partner voor het leven" zit ik ook een beetje mee. Ik wil niet dat het beestje ongelukkig word, maar aan de andere kant zal ze ook niet gelukkig worden van de huidige situatie met haar baasje. Wikken en wegen dus. Konden we maar in de toekomst kijken, dan was een beslissing zo gemaakt ;) Ik zit er zelfs aan te denken om op een kermis naar een waarzegger te gaan. Misschien kan hij "zeggen waar" ik over 20 ben :p Bedankt iig.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.