Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik een oudere hond (bijna 5) laten wennen aan 2 katten? (met eten afleiden & de katten een keertje laten uithalen helpt niet)

met eten afleiden & de katten een keertje laten uithalen helpt niet. de hond is een boxer dus soms best gefixeerd en soms eigenwijs, maar het huis is eigenlijk van mijn vriend en van de 2 katten. we proberen dit nu al 2 jaar en de katten komen bijna alleen maar in de keuken (omdat de hond daar niet mag komen) we hebben ze ook 1 keer (domdomdom) met zn 3en in de schuur gedaan om zelf te laten uitvechten en ook dat helpt niet. ik ben even door mijn ideeen heen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

de hond staat kennelijk niet onder appel !

als de hond niet luistert, zou een gehoorzaamheidscursus kunnen helpen.

als jullie het zelf willen oplossen, dan moet je voortaan altijd consequent zijn : nee is nee !
consequent betekent dat als de 4 jarige (niet oudere, maar in de kracht van zijn/haar leven zijnde) hond de katten benadert/ aanvalt een van jullie op niet lieve/zachte, maar enigszins strenge(lagere) toon de hond tot de orde 'roept' door bijvoorbeeld : nee ! te zeggen en tussen de kat(ten) en de hond te gaan staan.

deze methode kun je leren van cesar millan op tv.

het huis is van de katten, maar als ik het goed begrijp wonen jij en de hond er nu ook sinds 2 jaar..., dan wordt het tijd dat de hond eindelijk regels krijgt en leert ! dat is voor iedereen ook voor de hond veel prettiger.

succes !

Toegevoegd na 1 minuut:
let op : wanneer je de hond corrigeert nooit zijn naam zeggen !
anders associeert hij/zij het met correctie iedere keer wanneer je roept.

Toegevoegd na 5 minuten:
op het moment dat de hond naar de kat(ten) gaat staren moet je ingrijpen.
de 'staar' voor zijn door bijvoorbeeld : nee te zeggen en te zorgen dat al zijn/haar aandacht naar de mens gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens als je de hond bv 1 week wel gebruik laat maken van de keuken of dit enig verschil oplevert.
Er is nu duidelijk een scheidingslijn doorbreek deze tijdelijk.
Observeer zowel de hond als de katten kijk goed wie de eerste aanzet tot onrust geeft het hoeft natuurlijk niet de hond te zijn
De gene die als eerste zijn houding gaat veranderen grijp je op in
Foei is daar een mooi kort woord voor kijk strak naar de dader en roep dit, ook een kat zal deze klank gaan zien voor fout gedrag.
Het idee dat de katten vinden dat het hun huis is, dus hun roedel, dus niets anders in mag moet je vergeten ze laten jou ook toe.Dus de hond is ook welkom
Als alles weer tot rust komt is keuken weer niet voor de hond na een paar keer waarschuwen weet hij dat weer

Mijn zoon had het andersom eerst honden toen katten erbij zelfde probleem. Bij hem was 1 kat de aanstichter
Maar lopen nu gezellig samen door het huis

mijn tip heb ik door combi honden/katten fluisteraar en eigen ervaring
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing