Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kunnen we de hond leren bij ons te blijven in het bos, als hij losloopt.?

Hond luisterd prima naar basishondentraining. Echter, bij te veel prikkels (zoals wandelen bos, veel geuren, honden etc) negeert hij ons compleet. Zelfs als we hondensnoepjes gebruiken als beloning.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Probeer het misschien een keer met een lange lijn, als hij vooruit loopt, zeg je 'blijf' en geef je een rukje aan de lijn, zodat hij de hint begrijpt. ik weet niet welk ras het is, maar sommige honden leren op latere leeftijd niet zo makkelijk meer bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leer hem thuis dat ie bij je komt als je met een bakje snoepjes rommelt. geef dan ook t commando 'kom' en beloon hem. oefen dit goed en pas het toe in het bos, daar beloon je hem ook vaak. een hond blijft meestal wel dichtbij zn baasje dus ben niet bang dat ie wegloopt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou aan de klikker training kunnen beginnen samen met je hond.
Het is een training mits goed toegepast die goede resultaten boekt bij honden.
Het is vrij eenvoudig en hondvriendelijk en zou goede resultaten opleveren.
Je gebruikt een klik apparaatje bij gewenst gedrag en in het begin nog met een beloning als iets lekkers.
De beloning wordt als het ware versterkt door het geluid en de hond zal hierop reageren.

Ik zag ook je andere vragen over je hond en ik deze training zou ook baat hebben bij ander ongewenst gedrag bij de hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor hond is het? Als het een jachthond is, dan zal het moeilijk zijn hem bij je te houden. Hij heeft nu eenmaal een jachtinstinct dat in het bos met al die verleidelijke geuren natuurlijk naar boven komt. Je kunt misschien eens internetten en naar sites zoeken met informatie over dit ras. Kenners weten waarschijnlijk een beter antwoord op je vraag dan ik. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing