ik zoek een levend knuffeldier ondanks mijn astma,allergie en handicap. heeft een idee?
momenteel heb ik kleine knaagdieren in kooien thuis.
ik mis een levend dier om me heen met het formaat van een konijn.
konijn gehad, heel zwaar allergisch. voor cavia's ben ik ook allergisch. een hond/kat is teveel verzorging, mede doordat ik ongelukjes als haarbal/poepen op tapijt niet kan opruimen. (kan niet bukken).
ik ben astmatisch en heb een handicap die in de toekomst verder zal toenemen: kan over 1jr zijn of over 20jr. prognose onzeker. Ik wil geen afstand moeten doen door allergie of handicap. benieuwd of er een geschikt dier bestaat.
Toegevoegd na 28 minuten:
een dier die veel verzorging nodig heeft lukt niet. Dat kost teveel energie.
ik heb een kanarie heel gezellig alleen blijft die in de kooi. andere vogels die uit de kooi gaan wil ik niet omdat ik zomers altijd lekker mijn ramen open heb (zo is een grasparkiet per abuis ontsnapt).
Toegevoegd na 6 uur:
reactie op de reacties: er zijn konijnen/poezen die het heerlijk vinden om geknuffeld te worden. Qua verzorging hebben mn kanarie en hamsters het uitstekend bij me. Ze hebben weinig verzorging nodig. Ik heb er bij gezet dat een dier niet veel verzorging moet hebben omdat je bv een hond 3x per dag moet uitlaten. een langharige kat moet je regelmatig borstelen etc.etc.
Toegevoegd na 1 dag:
Eindconclusie: het worden mogelijk mannetjesratten, deze zijn ruim 500gr. ik ben bekend met de vrouwtjesrat. Met katten altijd kans op ongelukje van ontlasting etc. dat kan ik niet opruimen. geen allergie-probleem.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.