Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een klein hondje hij is 8 jaar sinds een paar weken eet hij af en toe gras ze vertellen dat hij dan buikpijn heeft maar wat is het nu echt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
888

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hoewel niemand er helemaal zeker van is waarom honden gras eten, zijn deskundigen op het gebied van hondengedrag er zeker van dat het heel normaal is en zeker niets om zorgen over te maken. Er zijn meerdere redenen waarom honden gras eten. De eerste reden is eenvoudig grazen waarbij je hond lekker op het gras kauwt. Het kan zijn dat de hond dit lekker vind smaken, het is als een groente voor hem. Dit is niet schadelijk voor de hond. De tweede reden waarom honden gras eten is puur instinctief. Hij eet het gras om het vervolgens er weer uit te braken. Meestal gebeurt dit wanner de hond iets verkeerds heeft gegeten of gewoon misselijk is. Een veel voorkomende oorzaak is ook wormen. Er wordt gedacht dat de lange ongekauwde stukken gras de keel prikkelt om zo de braakreactie op te wekken. Bij honden die altijd ’s ochtends gras eten op een lege maag, kan er ook sprake zijn van een overproductie van maagzuur. Het kan zinvol zijn om deze honden ’s avonds heel laat nog wat te eten te geven. Een andere reden kan zijn om hun vitaminebehoefte aan te vullen, maar deskundigen zijn hier sceptisch over.

Het komt er op neer dat niemand met zekerheid kan zeggen waarom honden gras eten. Zolang het met mate wordt gegeten, is er geen probleem. Het is in ieder geval keuze dan veel andere troep die je hond zou kunnen binnen krijgen!

Toegevoegd na 2 minuten:
http://uitgelatenhond.nl/waarom-eet-de-hond-gras
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima +je lees mijn aanvullende antwoord

Andere antwoorden (1)

koeien eten ook gras en produceren melk ,
en mensen die met chemie werken word geadviseerd melk te drinken om giftige stoffen uit je lichaam te drijven
ik denk dat een hond dat van nature ook weet
en dus gras eet daarom , maar ze eten nooit veel gras
mogelijk is het ook om het gebit schoon te kauwen , het gras is in wezen best scherp en komt in alle hoekjes van de bek , mijn hond neemt de tijd ervoor om de lekkerste sprietjes uit te zoeken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding