Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een rattenval gevaarlijk voor katten?

Buurvrouw had een rattenval zonder lokaas in haar grote plantenbak gezet. Per toeval ontdekt toen ik een meikever buiten ging zetten. Ik heb de rattenval af laten springen en weggenomen. Ik heb 3 poezen die vrij rond lopen en ik maak me zorgen. Zelf heeft ze 2 katten die nooit buiten mogen. Ik wil absoluut geen ruzie of woordenwisseling.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als het zo'n val is die ik voor me heb (ijzeren klem die dmv een veer dicht slaat) kan dat zeker gevaarlijk zijn voor een nieuwsgierige kat. Hij kan zich serieus bezeren.

Ik zou in dit geval sowieso bij je buren aanbellen om te vragen waar die "vallen" voor dienen en dat je de val die je in de plantenbak gevonden hebt, uit voorzorg voor je katten hebt weg gehaald. (neem de val mee, zodat ze niet kan zeggen, welke val of in een erger scenario je kan aanklagen wegens diefstal.) Dit kun je gewoon vragen, en mocht er een meningsverschil of in het ergste geval een ruzie door komen, zegt dat meer over haar dan over jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er bestaan rattenvallen in de vorm van een kooi waar uw poezen niet zullen inkruipen.
Als het echt om ratten te doen is, en toch niet stiekem om uw poezen te doen is, zal ze daar zeker begrip voor opbrengen want die klemmen zijn inderdaad gevaarlijk voor een poes die toch eigelijk zeer nieuwsgierig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing