Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het slecht om je fret uit te laten?

Ik ben van plan om over een tijdje fretten te houden en ben daarom informatie aan het verzamelen.
Een kennis van mij die zelf fretten houdt (zeer ervaren is en al meer dan 10 fretten heeft gehad) zegt dat het niet erg verstandig is om fretten uit te laten. Ze hebben wel 2 uur per dag beweging/speeltijd nodig, maar dit het liefst binnen. Met de reden dat fretten erg gevoelig zijn voor temperatuur, wind, kou etc.
Op informatiesites over fretten vind ik hier nagenoeg niets over terug. Alleen informatie over hoe je de fret kan laten wennen aan buiten wandelen.
Hoe weet ik of het waar is? Zijn fretten inderdaad zo gevoelig voor de weersomstandigheden en zijn de informatiesite's dit vergeten te melden? Of valt het wel mee?

Gelieve bij je antwoord te zetten waar je het vandaan hebt en/of dat je zelf ervaring hebt met fretten, zodat ik een goed antwoord kan krijgen. Het gaat hier natuurlijk om levende dieren :)

Alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb een frettenopvang gehad. Ze vinden het heerlijk om een paar uur per dag te kunnen ravotten. Zowel binnen als buiten. Ze zijn eerder vatbaar voor extreem hitte dan voor kou. Door de sneeuw laten lopen kan geen kwaad.
Kijk wel naar de algehele conditie/gezondheid van je fret voordat je ze buiten laat lopen.
Om de twee jaar laten inenten is ook raadzaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo is dat. een plus!

Andere antwoorden (3)

je kan ze uitlaten aan een riempje net als een hondje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fretten kunnen verkouden worden als jij verkouden bent, kortom lage weerstand. lijkt mij alleen naar buiten met ze als het heerlijk weer is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken en jongen van rond 10 jaar die altijd buiten loopt met zijn fretje achter hem aan. Heel leuk om te zien. Net een hondje. Deze loopt gewoon los, maar voor de zekerheid zou ik een tuigje omdoen met een lijn eraan.
Ik denk dat het gevaar voor koude enkel is als hij niets zou doen, dus geen beweging zou krijgen (b.v. in een hok), maar als hij zou lopen en spelen, denk ik dat het geen kwaad kan hoor.
Dit zal eveneens voor warmte gelden, niet enkel in de zon, maar dat het beestje in de schaduw kan zijn, denk ik dat het geen kwaad kan. Geen hokje in de zon, maar half zon, half schaduw en waterdicht.
Je kan ook in de bibliotheek gaan zoeken, daar hebben ze vast ook de informatie over fretten die je zoekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding