Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke problemen bij herplaatsen van alaskan malamute?

Een hond van 20maanden in huis nemen die opgegroeid is met kinderen maar wegens omstandigheden (die izjn mij bekend) weg moet. Is dit met deze ras verantwoord? Mijn gezin: 2 volw. 2 kleine kinderen en 2 katten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik wil niet betuttelend doen, maar een Alaskan Malamut is een nog veel oorspronkelijker hond dan de door jou eerder genoemde Husky. Hij leeft bij de gratie van snelheid en uithoudingsvermogen. Een echte werker dus, die heel zelfstandig is en daardoor overkomt als eigenwijs.
Je moet zeeën van tijd in deze hond stoppen en zeer sportief zijn. Dit is geen hond om 'er even bij te hebben'.

Het maakt geen verschil of je een pup aanschaft of een volwassen hond. Het opvoeden van deze honden is totaal iets anders dan het opvoeden van een huishond.
Je moet, ook met een Malamut van 20 maanden nog steeds over zeer veel overwicht beschikken wil je dit in goede banen leiden naast je kinderen en je huishouden.
Ivana
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Of het verantwoord is of niet weet je niet met een hond van 20 maanden,de tijd zal het leren,maar wil je dit risico nemen?

Je zou eens op onderstaande link kunnen kijken en hier je informatie kunnen vragen,hier zijn de eigenaars van een Alaskan Malamute die je er veel meer over kunnen vertellen of je er verstandig aan doet om deze hond te nemen.

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?f=41&t=77862
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing