welke problemen bij herplaatsen van alaskan malamute?
Een hond van 20maanden in huis nemen die opgegroeid is met kinderen maar wegens omstandigheden (die izjn mij bekend) weg moet. Is dit met deze ras verantwoord? Mijn gezin: 2 volw. 2 kleine kinderen en 2 katten.
het zijn beide sledehonden die goed gedijen in een koud klimaat.
eigenlijk is het enige verschil dat de malamute wat zwaarder gebouwd is dan een husky.
husky`s zijn gebouwd op snelheid en malamute gebouwd om extreem lange afstanden te lopen.
veel verschil is er dus niet.
ik vindt het wel super dat je er eentje uit het asiel wilt halen.
tumps-up!
ik heb erg veel gelezen over deze honden en inmiddels verschillende fokkers gesproken. Ik weet waar ik aan begin. Zoals ik eerder al zei is het de bedoeling om veel te ondernemen met de hond naast het gezin. Onze situatie is dusdanig dat we niet steeds de kinderen mee op sleeptouw moeten nemen om de hond aan zijn beweging te doen laten komen. Het is echt de interesse in de hond zelf. Kwa karakter is het inderdaad geen makkelijke maar ik ben zelf heel erg consequent dus ik verwacht hier geen problemen mee. We hadden ons eerst georienteerd op een husky maar na onderzoek blijkt de malamute beter bij ons te passen. Het is geen beslissing van een dag al lijk ik hier wel zo over te komen. Het zijn eerder de vragen die naar boven komen en alle twijfels uit de wereld te helpen om daadwerkelijk voor een beslissing te gaan. We hebben twee opties op het oog. 1 giant alaskan malamute/husky kruising of een herplaatsing van een lieve alaskan malamute van 20 maanden. Dit laatste werd ons gister door een erkende malamute fokker aangeboden dus vandaar de twijfel. Het is niet zo dat we deze week een hond hebben maar we gaan wel deze week kijken. Misschien bevalt gaat het alsnog niet door omdat er geen klik is met de hond o.i.d.. Ik ben geen opgever dus als ik ergens aan begin maak ik het af en zoveel mogelijk harmonie. Tenzij het echt niet gaat maar dat geldt met alles zo. We nemen de hond niet omdat het er zo lief uit ziet maar meer vanwege hun sportieve en slimme karakter. Het is een uitdaging om de liefde van de hond voor je te winnen. Iedereen die de malamute houdt heeft een eerste hond gehad. Ik heb zelf 10 jaar lang een hond gehad dus ik weet mijn verantwoordelijkheid zeker. Wij zullen ons leven aan de hond moeten aanpassen en niet andersom. In positieve zin dan. Omdat het een eigenzinnige hond is met een sterk karakter vind ik het moelijk om in te schatten wat een oudere hond in onze gezinssituatie zal doen. Ik ben zelf een groot voorstander van herplaatsing. Maar met dit ras vind ik het moelijk.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.