hoe kan ik mijn hond afleren om kuikentjes en hamsters te doden (broder colli)?
Toegevoegd na 11 uur:
(bedankt voor de reacties. Wij hebben een grote tuin met kippenhok. Soms ontsnapt er een kip. De kuikentjes liepen helaas door het hok heen (groot gaas)
Het is zo dat hij de dieren niet opeet, maar alleen vermoord. Er is geen bloed bij de dieren te vinden (alleen de hamsters, die bijten terug en hadden toen we ze vonden een bebloede mond)
De hond weet dat het niet mag, want als wij erbij zijn en de kids hebben de hamsters vast, dan zie ik hem kijken met grote ogen, maar hij draait zijn kop altijd om als ik streng kijk. Naar mijn mening weet de hond het gewoon. Het lijkt ook of hij achteraf spijt heeft. (hamsters likken na de dood en "verzorgend" in zijn mand leggen).
Natuurlijk laten we de hond en de hamsters niet alleen. Alleen is het nu 2x geweest dat de kinderen de kooi open laten staan en de hamsters eruit gelopen zijn.
Wij zijn zeker de baas over de hond (als wij eten, mogen de honden niets, wij gaan als eerste door de deur, honden mogen enkel naast of achter ons lopen etc. ) Dat keurt hij ook goed. Alleen als wij er even niet zijn gebeurd zoiets....
Toegevoegd na 14 uur:
Gelukkig doet hij alles wat je zegt. Hij komt direct bij een roep, ik hoef 1 vinger te wijzen en hij gaat liggen e.d. Daarin is hij zeer getraind. Zo raar dat hij zich niet kan inhouden, ookal doet hij alles.
Maar het is een goed idee om een kuikentje of hamster in een kooitje te zetten en hem erom te laten lopen. Als hij ook maar even stopt of kijkt zal ik hem een waarschuwing geven.