Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn katten doen periodiek niet leuk tegen elkaar. Hoe komt dat?

Ik heb 2 katten, een broertje en een zusje. Ze doen bijna alles samen, slapen, naar buiten gaan en eten. Maar af en toe zijn ze heel erg aan het vechten, en ik weet niet helemaal wat ik ermee aanmoet. Hij bijt haar in haar rug, en zij (die een stuk kleiner is) schreeuwt het zowat uit. Ze schreeuwt zo hard dat we er af en toe 's nachts wakker van worden. Het is bijna niet om aan te horen. Ik check ze regelmatig op wondjes of krassen, maar ik vind bijna niets. Is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik denk dat ze aan t bepalen zijn wie de baas is. Zolang er geen bloed of andere verwondingen aan te pas komen is er niets aan de hand. Ik er 2 katers en die zijn ook dikke maatjes maar soms spelen ze wel erg ruw maar dat is ook nooit met verwondingen. Denk dat t een soort kijken hoever we kunnen gaan is en al de ene dan hard mauwt dan weet de ander dat ie moet stoppen.

Toegevoegd na 2 minuten:
*er=heb
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan natuurlijk ook komen door het lekkere weertje met de lente in het land hoor ik ook katten wel eens katten schreeuwen een goede raad voorkom een zwangerschap bij de kattin anders zuoden er problemen kunnen ontstaan vanwege inteelt

Toegevoegd na 2 minuten:
er staat een foutje tussen de tekst sorry was even wat te snel aan het typen blijkbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, dat is niet normaal.
heeft ook niets met rangorde te maken; dat speelt bij katten niet zo.
het lijkt er op dat je katten last hebben van stress.
probeer eens de oorzaak te achterhalen.
zijn het bijvoorbeeld binnenkatten, die zich enorm opwinden als ze de buurkat door het raam zien?
observeer je katten, kijk of je een verband kan leggen.
verder zou ik zeker feliway in gebruik nemen: een verdamper of spray die feromonen verspreidt die de kat een veilig thuis gevoel geven.
verder; heb je voldoende bakken, eetbakken, drinkbakken?
van alles 3 is ideaal, op ruime afstand van elkaar.
hebben ze hoge plekjes, rustplekjes, verstopplekjes?
het is van belang dat je daarvoor zorgt.
vergeet ook niet vaak met je katten te spelen, zodat ze wat af kunnen reageren.
hopelijk scheelt dit alles, succes!

Toegevoegd na 17 uur:
een link die in dit verband misschien interessant is:
http://www.huisdieren.nu/katten/Gedrag%20GGP%20agressie.html
Rieneke1
12 jaar geleden
Als ze geen wondjes heeft , denk ik dat ze schreeuwt uit angst . Dat doen kinderen ook wel. Ik vermoed dat het 'n jacht(instinct) imitatie is . @ katten die alles samen doen , zullen elkaar nooit aanvallen . Het is 'n ruwe manier van "spelen" .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing