Mag een Pup van 5 1/2 week wel mee uit het nest?
Onze Jack alias "Sjaak' van 13 een Jack Russel/Boeren Fox, mochten we bij de 'fokker' toen we hem uitzochten al meteen meenemen hij was toen precies 5 1/2 week oud! Ik als zijnde leek vroeg of dat niet te vroeg was? Nee ze zijn ontwormd, ingeent, eet zelfstandig en zijn zindelijk (doen hun behoefte op de daarvoor bestemde plek 'krant') dus we hebben onze Sjaak ter grote van toen een Cavia mee genomen en genieten nog iedere dag van onze misschien we allergrootste schat ter wereld onder de hondjes.. maarrr.. ons hondje is heel erg bang, echt overal van voral als het geluid maakt, stofzuiger, kopje terug zetten op de tafel, vuurwerk, kleppende deur noem maar op ... onzeker, niet altijd van vertrouwen, en trilt bijna altijd.. ik vind dat zo zielig alsof we hem ooit iets hebben aangedaan wat natuurlijk niet zo is.. later hoorde we eens vertellen dat het zo belangrijk voor een pup is dat hij min. 9 tot 11 wkn bij het nest moet blijven om alle normen en waarden van de moeder 'ouders' mee te krijgen. Kan zijn angst en onzekerheid daarmee te maken hebben? dat hij echt te vroeg uit het nest is meegenomen? Ik was toendertijd nog jong en helaas onwetend genoeg om daarvan op de hoogte te zijn.. ik vind het vaak zo zielig voor hem dat ie altijd alert is over wat er om hem heen gebeurd.. en is daar nu nog iets aan te doen?? wel beetje laat misschien maar jack russeltjes kunnen erg oud worden en als is het dan alleen maar om voor hem een rustige oude dag te bezorgen zonder zorgen en stress..
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.